۹۵ طرح مخابراتی با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیاردریال در یزد آماده بهره‌برداری است

یزد- ایرنا- مدیر مخابرات منطقه یزد از تکمیل ۹۵ طرح شرکت مخابرات و همراه اول با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال خبرداد و یادآور شد» این طرح‌ها در روزهای هفته ارتباطات مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا زارع روز پنجشنبه به مناسبت هفته ارتباطات (۲۸ اردیبهشت تا سوم خردادماه) در جمع خبرنگاران افزود: این‌ طرح ها در حوزه همراه اول شامل تاسیس، توسعه و افزایش تکنولوژی در ۲۲ سایت بی تی اس ( BTS) تلفن همراه، تعویض دکل سایت در ۱۰ نقطه و اجرای فیبرنوری ۳ سایت (BTS) در متراژ افزون بر یکهزار متر است.

وی تاسیس، توسعه و جایگزینی کافو نوری در ۱۰ مرکز، اجرای فیبرنوری و شبکه کابل مسی در مراکز، توسعه بستر تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما در شهرهای ابرکوه، مهریز، میبد و یزد و نصب سوییچ دیتا در ۲ مرکز ، توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت خانگی در سطح استان و ایجاد بستر ارایه سرویس وی دی اس ال( vdsl) را از دیگر طرح های آماده بهره برداری بیان کرد.

زارع یاداور شد: از هفته ارتباطات سال گذشته تا کنون ۲۶۶ طرح مخابراتی با سرمایه گذاری افزون بر یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه تعداد تلفن های ثابت مشغول به کار در استان را ۵۷۳ هزار و ۲۸۵ شماره بیان و گفت: ضریب نفوذ تلفن ثبات در استان ۴۵ درصد است که یزد در این زمینه در رتبه های سوم یا چهارم کشور قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه یزد افزود: اکنون یک میلیون و ۸۲۵ هزار و ۳۳۰ شماره تلفن همراه در استان یزد با ضریب نفوذ ۱۲۰ درصد مشغول به کار است و ۲ هزار و ۲۵۴ کیلومتر از جاده های استان و ۶۴۳ کیلومتر از مسیرهای ریلی نیز زیرپوشش تلفن همراه است .

زارع تعداد روستاهای دارای ارتباط استان را ۹۵۴ آبادی اعلام کرد و گفت: تمام روستاهای با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر استان دارای ارتباط روستایی هستند و ۹۶ درصد از جمعیت روستایی دارای ارتباط تلفن ثابت و ۹۳ درصد نیز زیرپوشش شبکه تلفن همراه می‌باشند.

مدیرمخابرات منطقه یزد با بیان اینکه ۹۲ درصد از جمعیت روستایی استان متصل به شبکه دیتا هستند، خاطرنشان کرد: در بخش دیتا، استان یزد دارای ۲۸۰ مرکز خدمات است .

زارع با اشاره به اجرای طرح نجما(توسعه فیبر در منازل) گفت: این طرح از سال ۱۳۹۵ در استان آغاز شده و تاکنون ۲۰۴ هزار متر فیبرنوری اجرا شده و افزون بر سه هزار و ۴۰۰ مشترک از سرویس تانوما (FTTH) برخوردار شده اند که تا پایان سال ۶۰ هزار مشترک از این سرویس برخوردار خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha