۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
کد خبر: 83793655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یزد از لحاظ ضریب نفوذ تلفن همراه در رتبه سوم کشور قرار دارد

یزد- ایرنا- مدیر شرکت مخابرات منطقه یزد گفت: یک میلیون و ۶۱۲ هزار شماره تلفن همراه در این استان فعال است که از این لحاظ با ضریب نفوذ ۱۳۰ درصد ، در رتبه سوم کشوری قرار داریم.

محمدرضا زراع ده آبادی روز سه شنبه به مناسبت هفته ارتباطات ( ۲۷ اردیبهشت تا دوم خردادماه )در نشست برخط (آنلاین) که از سوی خانه مطبوعات یزد برگزار شد،افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار خط آن اعتباری و بقیه دایمی است.

وی اظهار داشت: همچنین ۵۳۷ هزار و ۵۴۲ شماره تلفن ثابت در استان مشعول کار است که از این لحاظ با ضریب نفوذ ۴۳.۷ درصد در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

زارع ده‌آبادی ضریب نفوذ اینترنت خانگی در یزد را ۲۷.۲ درصد بیان کرد و یادآور شد: در حال حاضر استان  از این لحاظ دارای ۱۲۵ هزار و ۶۶۵ پورت پرسرعت مشغول به کار است و با توجه به ضریب نفوذ این بخش در جایگاه‌های سوم کشوری قرار گرفته است.

 مدیر مخابرات منطقه یزد با بیان اینکه  ۱۰۰ درصد جاده های اصلی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد، افزود: همچنین ۶۴۳ کیلومتر از خطوط ریلی استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارد که نزدیک به ۷۰ درصد آن را شامل می‌شود.

زارع ده آبادی اضافه کرد: به مناسبت هفته ارتباطات ۷۹ پروژه مخابراتی در زمینه های تاسیس، توسعه و نصب در سطح استان آماده بهره‌برداری است.

وی میزان سرمایه گذاری این پروژه ها را افزون بر ۱۳۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:‌ پروژه های یاد شده در حوزه همراه اول شامل افزایش ۱۴ تکنولوژی سایت بی. تی. اس( BTS)، تاسیس و جایگزینی ۲ سایت بی.تی. اس، اجرای فیبرنوری سایت و بهینه سازی تلفن همراه است.

 مدیر مخابرات منطقه یزد ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما، افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استان، توسعه ظرفیت اینترنت پرسرعت خانگی، نصب سوییچ دیتا، ایجاد امکان دایری تلفن ثابت بر بستر وایرلس و اجرای فیبرنوری را از دیگر پروژه های قابل بهره برداری ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع کرونا پهنای باند اینترنت افزایش یافت و پهنای باند ورودی استان از ۲۰  گیگ به ۴۰ گیگ افزایش پیدا کرد.

مدیر مخابرات منطقه یزد گفت: اجرای طرح فیبر نوری به در منازل(VDSL) و جایگزینی آن با کابل مسی با توجه به افزایش سرعت ارتباطات اینترنتی تا چهار برابر از دیگر اقدامات شرکت است که  با توجه به امکان اجرای این طرح برای واحدهای نزدیک به مراکز، سه  هزار و ۴۹۸ مشترک سال گذشته از این امکان برخوردار شدند که امسال فعال تر و جدی تر آن را دنبال خواهیم کرد.

۳۴۹ طرح مخابراتی از هفته ارتباطات سال ۹۸ تا هفته ارتباطات امسال با سرمایه گذاری ۵۲۰ میلیارد ریال در استان یزد مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha