۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85112845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج دوره طرح ولایت در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 85112845
پنج دوره طرح ولایت در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری گفت:پنج دوره طرح ولایت با حضور ۳۰۰ نفر با هدف تربیت نیروی انسانی کارآمد در استان برگزار شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی با اعلام این خبر با اشاره به ظرفیت استان در برگزاری دوره‌های طرح ولایت، افزود:با همکاری همه ارگان‌ها و تعامل همگانی در استان این طرح برای قشرهای مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی مبتنی بر مبانی فکری و اندیشه‌ای است، گفت: در دوره‌های طرح ولایت اهدافی همچون معرفی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی، معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) و آشنایی اقشار مختلف جامعه با مبانی اندیشه اسلامی تعریف شده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در فراگیری این طرح به ویژه برای جوانان و دانشحویان افزود: این طرح با رویکرد عقلانی به تبیین، اثبات و دفاع از عقاید اسلامی می‌پردازد و با ویژگی نظام‌مند بودن یک نظام فکری منسجم را به مخاطب می‌دهد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح ولایت بر اساس زیرساخت های فکری،۶ محور اساسی شامل معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست را داراست که در قالب ۶ کتاب به صورت نظام‌مند ارتباط موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی را با باورها و مباحث ریشه‌ای دینی بیان می‌کند.

کاظمی افزود: طرح ولایت با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام‌ خمینی(ره) در تامین محتوا و استاد و با همکاری تبلیغات اسلامی و سایر نهادها می‌تواند در مسیر کادرسازی برای انقلاب و تربیت و پرورش نیروهای اثرگذار موثر باشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک کار تمیز فرهنگی خواهد بود که هر چقدر با کمیت و کیفیت بیشتری برای اقشار مختلف مردم در استان انجام شود نتیجه بهتری خواهد داشت.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان گفت: علاوه برای اعزام شرکت‌کنندگان استانی به طرح کشوری ولایت ، امکان برگزاری این دوره‌ها با دعوت از استادان کشوری در استان نیز فراهم شده است و تاکنون برای تعدادی از طلاب، استادان حوزه علمیه خواهران، مربیان مراکز و خانه‌های قرآنی و ۱۲۰ دانشجوی دختر دانشگاه فرهنگیان و ۱۱۰ دانشجوی پسر با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اجرای طرح ولایت با شرکت ۳۰ دانشجو در تعطیلات نوروز و پیوستن به طرح کشوری در تابستان به طرحی کشوری تبدیل شد و نوروز امسال با شرکت ۳۰۰ دانشجو در استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

وی با تقدیر از حمایت‌ها و تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان و همکاری مجاهدانه دانشگاه فرهنگیان استان برای اجرای این طرح گفت: در راستای تقویت مبانی دینی با توجه به ظرفیت چهارمحال و بختیاری و در صورت همکاری همه ارگان‌ها می‌توان این طرح را ۱۰ برابر تعداد سال‌های گذشته عملیاتی و اجرایی کرد تا نقش‌آفرینان استان در قامت یک معلم یک پزشک آینده بهتری را برای این استان رقم بزنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha