نماینده مجلس: برنامه‌های گردشگری همراه با پیوست فرهنگی اجرا شود

یزد- ایرنا- نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های حوزه گردشگری در شهر و مناطق روستایی با پیوست فرهنگی تعریف و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا صباغیان شامگاه دوشنبه در جلسه اداره میراث فرهنگی و کارگروه گردشگری شهرستان مهریز افزود: پیوست فرهنگی در کنار فعالیت‌های گردشگری موجب امیدآفرینی و اعتمادبخشی در جامعه است.

وی به شرایط تاریخی، فرهنگی و گردشگری مهریز و اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌جاری در شهرستان اشاره کرد و از همه فعالان این بخش قدردانی و ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری با امور فرهنگی یک ضرورت است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از فرصت امور فرهنگی و گردشگری شهرستان مهریز برای معرفی ظرفیت‌های منطقه بیش از گذشته استفاده کرد.

صباغیان بیان کرد: توجه به صنایع مختلف دستی بومی محلی و تقویت آنها با ارائه آموزش‌های مناسب و همچنین رسیدگی به مطالبات و مشکلات جامعه هدف از جمله موارد مهمی است که باید پیگیری شود.

همچنین در این نشست اهداف و برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز توسط رییس این اداره علی اکبر قانعی مطرح که مقرر شد نماینده مجلس پیگیری لازم برای همکاری آنها را داشته باشد.

بنای اولیه شهرستان مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت داده‌اند و آب و هوای آن معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت طبیعی در حاشیه کویر از گذشته برای کاروان‌های تجاری شاهراهی حیاتی ساخته است.

نماینده مجلس: برنامه‌های گردشگری همراه با پیوست فرهنگی اجرا شود

مهریز با قابلیت‌های تفریحی، گردشگری از جمله چشمه زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه‌ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است و از مهمترین صنایع دستی آن می‌توان از قالی‌بافی، آهنگری، سریشم، گیوه‌بافی، سبدبافی و چاقوسازی نام برد.

مهریز یکی از شهرستان‌های ۱۲ گانه استان یزد است که در ۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان و در کنار جاده بین‌المللی شمال به جنوب کشور( تهران ، بندر عباس ، یزد و کرمان) قرار دارد و از شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به شهرستان‌های خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر شهرستان تفت و نیز شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .

ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی شهرستان موجب تشکیل سفره‌های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است و یک بخش مرکزی، پنج دهستان به نام‌های ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ آبادی دارد و ۴۶ روستای بخش مرکزی آن دارای شورای اسلامی و دهیاری مصوب است.

این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب، شرایط بسیار خوبی را برای کشت انواع محصولات باغی و زراعی از قبیل پسته، گردو، بادام، انجیر، آلو، زردآلو، گندم و جو فراهم آورده و یکی از مهمترین مراکز کشت پسته با بیشترین میزان تولید در استان تلقی می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha