۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۳۲
کد خبر: 85097634
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مهریز تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری را خواستار شد

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری در ابعاد مختلف با همکاری مردم و مسئولان به خصوص فعالان این بخش در شهرستان ضروری است و باید امسال به آن عنایت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دهقان بنادکی روز یکشنبه در جمع مسئولان و فعالان گردشگری مهریز به اهمیت صنعت گردشگری و ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی آن اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید با هم‌افزایی با یکدیگر نسبت به تامین و تکمیل زیرساخت‌های حوزه گردشگری همکاری کنند.

وی حفاظت از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان را حائز اهمیت ذکر کرد و ادامه داد: ظرفیت‎‌های مردمی و استفاده از آن عامل مهم حفاظت از میراث تاریخی شهرستان است که باید با برنامه‌ریزی منسجم در این زمینه نسبت به آن اهمیت بیشتری قائل شد.

این مسئول با قدردانی از تلاش بخش‌های مختلف در توسعه گردشگری شهرستان به خصوص در سال‌جاری و پیگیری مسایل فرهنگی و اجتماعی منطقه ادامه داد: استفاده مناسب از ظرفیت‌های گردشگری زمینه توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان را فراهم می‌کند.

دهقان بنادکی گفت: جلب همکاری بخش‌های مختلف و هم افزایی با نهادها و دستگاه‌های مختلف برای رونق گردشگری با رعایت موازین فرهنگی و اخلاقی جزو موارد مهمی است که انتظار می‌رود در شهرستان بیش از گذشته اقدامات مناسب صورت گیرد.

بنای اولیه شهرستان مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی نسبت داده‌اند و آب و هوای آن معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی و موقعیت طبیعی در حاشیه کویر از گذشته برای کاروان‌های تجاری شاهراهی حیاتی ساخته است.

فرماندار مهریز تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری را خواستار شد

مهریز با قابلیت‌های تفریحی، گردشگری از جمله چشمه زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه‌ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره همواره پذیرای خیل کثیری از گردشگران داخلی و خارجی است و از مهمترین صنایع دستی آن می‌توان از قالی‌بافی، آهنگری، سریشم، گیوه‌بافی، سبدبافی و چاقوسازی نام برد.

مهریز یکی از شهرستان‌های ۱۲ گانه استان یزد است که در ۳۰ کیلومتری جنوب مرکز استان و در کنار جاده بین‌المللی شمال به جنوب کشور( تهران ، بندر عباس ، یزد و کرمان) قرار دارد و از شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان، از سمت جنوب به شهرستان‌های خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر شهرستان تفت و نیز شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .

ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی شهرستان موجب تشکیل سفره‌های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان یزد شده است و یک بخش مرکزی، پنج دهستان به نام‌های ارنان، بهادران، تنگ چنار، میانکوه و خورمیز و ۴۶۸ آبادی دارد و ۴۶ روستای بخش مرکزی آن دارای شورای اسلامی و دهیاری مصوب است.

این شهرستان با داشتن آب و هوای مناسب، شرایط بسیار خوبی را برای کشت انواع محصولات باغی و زراعی از قبیل پسته، گردو، بادام، انجیر، آلو، زردآلو، گندم و جو فراهم آورده و یکی از مهمترین مراکز کشت پسته با بیشترین میزان تولید در استان تلقی می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha