۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85111855
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین عمل جراحی "ضربان ساز قلب" در مازندران با موفقیت انجام شد

ساری - ایرنا - تیم پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) ‌شهرستان آمل توانست، نخستین جراحی "ضربان ساز قلب" در منطقه غرب این استان را با موفقیت انجام دهد.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان آمل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : واحد پیس میکر قلبی(باطری قلب) و الکتروفیزیولوژی با انجام اولین مورد تعبیه در غرب مازندران و شهرستان آمل صورت گرفت که در آن پیس میکر قلبی از نوع ICD توسط تیم قلب و عروق انجام شد.

فرزاد قاسمی با بیان اینکه این اقدام قلبی در کت لب بیمارستان امام خمینی(ره) و واحد EPS انجام شد و ادامه داد : این رویداد مهم توسط تیم پزشکی و متخصصان قلب و عروق بر روی یک بیمار ۶۱ ساله با تشخیص نارسایی قلبی تعبیه شده و با موفقیت انجام شد.

وی گفت: با راه اندازی این واحد ارائه خدمات فوق تخصصی قلب و عروق در بیمارستان امام خمینی(ره) با توجه به فعالیت بخش آنژیوگرافی، بخش جراحی قلب، بخش اکوکاردیوگرافی مری و بخش الکتروفیزیولوژی و پیس میکر قلبی(باطری قلب) با تلاش پرسنل و تیم پزشکی توانمند تکمیل شد.

نخستین عمل جراحی "ضربان ساز قلب" در مازندران با موفقیت انجام شد

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) ‌ آمل با اشاره به عملکرد پیس میکر یا باطری قلب در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، تصریح کرد: پیس میکر یا باطری های قلبی انواع مختلف از جمله باطری شک دهنده قلب ICD، باطری سه حفره ای CRT و دوحفره ای ضربان ساز PPM دارد که از روش های پیشرفته برای نجات بیماران قلبی و افراد دچار مشکلات قلب محسوب می شود.

وی ادامه داد :‌ انجام نخستین Pacemaker قلبی در سانتر قلب غرب مازندران در این بیمارستان انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha