۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۱۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85111561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج پایگاه امداد و نجات جاده ای امسال  در زنجان راه اندازی می شود 

زنجان - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای در استان راه اندازی خواهد شد که از این تعداد پنج مورد برای سالجاری پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حکمت اله هاشمی شامگاه یکشنبه در جریان دیدار با فرماندار شهرستان خرم دره افزود: در بخش حمایتی درمانی و به جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی آن دسته از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند اما مستمند هستند در بخش دارویی و درمانی از آنها حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته وام های قرض الحسنه به افرادی که نیازمند هزینه های دارویی و درمانی بودند با درصد پایین پرداخت شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان به توانمندسازی جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: برای جوانان با تشکیل کانون های دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و کارگری هلال احمر در جهت پذیرش مسئولیت های اجتماعی آینده، برنامه ریزی داریم.

هاشمی به فعالیت خانه های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این خانه ها در ادارات، شرکت ها، واحدها و کارخانه های تولیدی برای آموزش در جهت اهداف هلال احمر راه اندازی شده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آمادگی داریم در جلسات مدیریت بحران شهرستان شرکت کرده و امدادرسانی استاندارد در حوادث را که در ۶ مرحله دارد تبیین کنیم.

هاشمی یادآوری کرد: نگاه به شهرستان ها تاکتیکی نیست و باید شعب هلال حمر در استان از همه جهات مستقل باشد و استقلال هلال احمر در این مراکز حفظ شود.

وی اظهار داشت: در یک ماه اخیر تحولات خوبی در جمعیت هلال احمر استان انجام شده که یکی از این موارد افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده ای در ماهنشان است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: اعتباری برای ادامه ساخت پروژه شهرستان ابهر جذب شده است که تا پایان سال این پروژه راه اندازی و موجب درآمدزایی برای هلال احمر خواهد شد.


مردم هلال احمر را مامن امن و پناهگاه مطمئن می دانند

فرماندار شهرستان خرم دره نیز در این جلسه گفت: هلال احمر نقش ارزشمند و جایگاه جهانی دارد و هموطنان، این مجموعه را مامن و پناهگاه خود می دانند.

فیاض محبی افزود: همیشه حضور شبانه روزی هلال احمری ها در حوادث، سوانح، برف و کولاک با حداقل امکانات و با روحیه ای بانشاط و فعال بوده است.

وی اضافه کرد: این فعالیت ها و ارائه خدمات بی منت هلال احمر به جامعه هدف، یادآور دوران دفاع مقدس است که در آن فعالیت ها خالصانه و بدون توقع توسط جوانان و نوجوانان شبانه روزی انجام می شد.

فرماندار شهرستان خرم دره گفت: آمادگی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان زنجان به معنای واقعی است و نیروهای این مجموعه خالصانه و مخلصانه برای انجام وظایف سازمانی آماده اند.

محبی یادآوری کرد: بی حاشیه بودن هلال احمر از ویژگی های مهم این مجموع محسوب می شود و در کنار هلال احمر در جهت پیشبرد اهداف عالی آن هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha