۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85111163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقشه فرهنگی کلانشهر کرج تدوین شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85111163
نقشه فرهنگی کلانشهر کرج تدوین شد

کرج – ایرنا- رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر کرج اعلام کرد: نقشه فرهنگی و اجتماعی این کلانشهر با هدف جلوگیری از موازی کاری  و اجرای برنامه های شاخص و اثر گذار فرهنگی توسط این کمیسیون تدوین و ابلاغ شده است.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر همین اساس امسال ۱۰ پروژه و برنامه شاخص فرهنگی از جمله ساخت یک سینمای جدید در کلانشهر کرج و ساخت فیلم و سریال با موضوع کلانشهر کرج در برنامه کاری مدیریت شهری قرار گرفته است .
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها و رویداد های ملی و مهم استانی با رویکرد فرهنگی از دیگر اقداماتی است که مدیریت شهری کرج در سال ۱۴۰۲ طبق مهندسی فرهنگی نسبت به اجرای آنها اهتمام خواهد داشت.
سعیدی گفت: برای اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی، مدیریت شهری کرج با ۶۸ دستگاه اجرایی و مردم نهاد وارد انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک شده است .
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد : شهرداری کرج به هیچ دستگاه و نهاد خارج از نقشه راه و مهندسی فرهنگی استان مساعدتی نخواهد داشت و دستگاه هایی که خواستار بهره مندی از ظرفیت های مدیریت شهری هستند باید در چارچوب همکاری مطالبه گری کنند.
وی ادامه داد: امسال شهرداری و شورای شهر کرج در حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش فعال تری خواهند کرد و کمک های بلا عوض شهرداری کرج به دستگاه ها، نهاد ها و تشکل های مردم نهاد فقط در نظام مسائل شهری قابل پذیرش است و به هیچ عنوان کمک دیگری به دستگاه ها نخواهیم داشت.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: دستگاه های اجرایی و فرهنگی و تشکل های مردم نهاد می توانند و با ارائه برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری ازکمک های شهرداری برخوردار شوند.
سعیدی افزود: طبق نقشه ترسیمی، تلاش ها براین است تا در اجرای پروژه های فرهنگی از موازی کاری جلوگیری شود و پروژه ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی کرج در قالب انسجام و یکپارچگی به سرانجام برسد.
وی گفت : با توجه به اینکه نقشه راه فعالیت های فرهنگی - اجتماعی شهر کرج توسط کمیسیون فرهنگی شورای شهر نهایی شده است بر این اساس تمام فعالیت های فرهنگی در چارچوب خاصی اجرا می شود و از پراکندگی و موازی کاری جلوگیری خواهد شد.
وی در خصوص احداث سینمای جدید کرج گفت: قرار است این سینما پس از تائید نهایی در خیابان کسرا منطقه جهانشهر ساخته شود.
سعیدی به حمایت های مدیریت شهری از برخی برنامه های فرهنگی استان البرز بیان کرد: امسال به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم ، مدیریت شهری کرج ۳۰۰ میلیون تومان به معلمان نمونه کرج اهدا کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: تجلیل از قهرمانان حوزه دفاع مقدس و فرهیختگان شهر، ساخت فیلم درباره معرفی شهر کرج، برگزاری جشنواره تئاتر و فیلم، کمک به برگزاری اردوهای راهیان نور و اربعین حسینی از برنامه های شاخص فرهنگی مدیریت شهری کرج در سال جاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha