۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85103622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکریم از معلمان باید به جریان فرهنگی تبدیل شود

کرج - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تکریم از معلمان باید به جریان فرهنگی تبدیل شود چون معلم با انگیزه و عشق کار می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " رابعه امامی رضوی " شنبه شب در آیین تکریم از معلمان نمونه استان البرز که در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد، افزود: معلم با شوق زندگی می کند و با عشق در کلاس حاضر می شود.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به جایگاه و شان معلم در جامعه سخنان ارزشمندی فرمودند، عنوان کرد: برای تکریم از معلمان باید جریان سازی و فرهنگ سازی اتفاق افتد چرا که کلاس محراب معلم است و معلم برای ورود به آن وضو می گیرد و تزکیه می کند.
امامی رضوی با بیان اینکه معلم نقشی اثر گذار دارد، گفت: اثر گذاری معلم را می توان با مامور شدن آن در دیگر دستگاه های اداری دید که چگونه با شور و برنامه کارها را پیش می برند.
وی با اشاره به اینکه معلم با شوق زندگی می کند و معلمان الگوهای جامعه هستند ادامه داد: کار رتبه بندی کار سنگینی بود که از پس آن بر آمدیم و کم لطفی هایی به کام من و شما شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: ایران قوی ، معلم قوی و آموزش و پرورش قوی می خواهد چون دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی باید تربیت کنیم.
" علی حجرگشت " افزود: البرز ۵۵ معلم نمونه استانی دارد که در این آیین از تلاش آنان تقدیر می شود.
وی با اشاره به اینکه قدرشناس زحمات معلمان در استان هستیم ، خاطرنشان کرد: مسئولیت ما در تربیت دانش آموزان با توجه به فرمایشات رهبری بسیار سنگین است تا دانش آموزانی در تراز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
حجرگشت ضمن گرامیداشت یاد و نام معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر و آرزوی سلامتی برای معمار تمدن نوین اسلامی، تصریح کرد: برای معماری تمدن نوین اسلامی باید در جامعه بکوشیم که این مهم با همت معلمان محقق می شود.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم در آموزش و پرورش استان بر اساس سند تحول بنیادین و سیاست های وزارتخانه ای و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وظایفمان عمل کنیم تادانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی به جامعه تحویل دهیم.
مدیر کل آموزش وپرورش استان البرز در پایان از مشارکت فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر، دهیاران و بخشداران در مشارکت و همراهی برگزاری برنامه های ویژه هفته معلم امسال در استان البرز قدر دانی کرد.
اصلاح رتبه بندی مطالبه معلمان و نمایندگان مجلس است
نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، طالقان ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی ادامه در آیین تکریم از معلمان نمونه استان البرز در اردوگاه شهید باهنر کرج گفت: اصلاح رتبه بندی مطالبه معلمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
" علی حدادی " بیان کرد: در مجلس یازدهم قانون رتبه بندی معلمان در راستای کیفیت بخشی آموزش و پرورش تصویب شد.
وی افزود: مدرسه محوری را در حوزه آموزش و پرورش و همچنین دغدغه های مدیران مدارس بویژه مدارس دولتی را نباید در بخش سرانه مدارس ، فضای آموزشی و کیفیت بخشی فراموش کنیم .
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه بندی معلمان پس از ۱۲ سال تصویب شد، یادآورشد: از تریبون مجلس و کمیسیون تلفیق و رسانه ها بارها نسبت به موضوع مهم رتبه بندی مطالبی را بیان کرده ام .
حدادی تصریح کرد: آموزش و پرورش، وزارتخانه مادر است چون نقش تاثیر گذار در تمام عرصه ها دارد و معلمان در خط مقدم تمام عرصه های جامعه با مشارکت بالا قرار دارند .
نماینده مردم طالقان،نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقشه راه رهبر معظم انقلاب برای معلمان و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نیاز به بروز رسانی دارد ، پرداخت و عنوان کرد: اجرای طرح رتبه بندی یک بخشی از آن معیشتی است که قرار بود کام معلمان را شیرین کند اما در مراحل اجرا ، کام معلمان را تلخ کرد.
وی گفت : برای رتبه بندی در ۲ مرحله ۵۰ هزار میلیارد اختصاص یافته بود که متاسفانه سازمان برنامه و بودجه خوب عمل نکرد بنابراین آموزش و پرورش نیاز به نگاه جامع دارد و ما مطالبه کننده جدی رتبه بندی معلمان هستیم.
حدادی تاکید کرد: معلمان، وزیری از جنس فرهنگیان که مدیر و مدبر و دلسوز واقعی باشد می خواهند.

تکریم از معلمان باید به جریان فرهنگی تبدیل شود

همزمان با هفته معلم ، آیین تکریم از معلمان نمونه در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد که در این مراسم با اهدا لوح و تندیس از زحمات ۵۵ معلم و استاندار البرز تجلیل شد.
معلمان البرز با این اقدام خودجوش از همت و تلاش استاندار البرز در راستای کاهش مشکلات آموزش و پرورش ، بالا بردن جایگاه و منزلت معلمان و توسعه فضاهای آموزشی ، ورزشی و پرورشی دراستان قدر دانی کردند.
این لوح همزمان با تجلیل از ۵۵ معلم نمونه استان البرز به " مجتبی عبداللهی " استاندار البرز توسط حجت الاسلام علی اکبر وثوقی امام جمعه کمالشهر اهدا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha