خنکای هوای آذربایجان غربی پایانی موقت بر گرمای بهاری

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از امروز کاهش تدریجی دمای هوای استان آغاز می‌شود که در این شرایط دماهای بیشینه با اُفت بیشتری همراه است.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان کاهش تدریجی دما در روزهای آینده بین سه تا پنج درجه پیش بینی می‌شود که از روز سه‌شنبه مجدد رو به افزایش خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی از شهرستان ماکو، شوط و پلدشت به ترتیب با ۸.۴، هفت و چهار میلی‌متر گزارش شد، اظهار کرد: در ارومیه نیز بارش‌های پراکنده ثبت شد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به ادامه این روند در منطقه یادآور شد: بارش‌های پراکنده روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان تداوم دارد و نواحی شمالی و مرکزی شاهد بارندگی خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی آذربایجان غربی: احتمال کاهش دید و لغزندگی در جاده‌های استان وجود دارد

صابری با بیان اینکه وزش باد بیشتر در مناطق جنوبی آذربایجان غربی ثبت شده است، اضافه کرد: بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان میاندوآب با ۹۷ کیلومتر در ساعت بود و در ارومیه مرکز استان هم به ۴۳ کیلومتر در ساعت رسید.

وی با اشاره به دمای هوا در ۲۴ ساعت گذشته گفت: شهرستان بوکان با دمای مثبت ۳۰ و شهرستان چالدران با دمای مثبت چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای آذربایجان غربی در این مدت بودند دمای ارومیه مرکز استان نیز در مدت زمان یاد شده بین مثبت ۹ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از شهروندان خواست همچنان از تردد در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز و از کوهنوردی و حضور در کوهپایه چه برای چرای دام و چه به منظور جمع آوری سبزیجات و تفریح خودداری کنند.

به گفته وی، محکم کردن سازه‌های ساختمانی و تبلیغاتی نیز نباید مورد غفلت قرار بگیرد و شهروندان تا پایان حضور این موج بارشی در منطقه لازم است نکات ایمنی را در نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد و دلنشین است که بارندگی‌ها در این استان در تمام ایام سال استمرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha