امنیت و استقلال انقلاب جمهوری اسلامی نتیجه جهاد شهدا است

ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار این که امنیت و استقلال امروز جمهوری اسلامی نتیجه جهاد شهدا است، گفت: گرفتن کرامت و مقام رفیع نزد خداوند نیز نتیجه شهید شدن در این راه است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمد باقر محمدی لایینی عصر امروز شنبه در مراسم یادواره شهدای خانطومان ، شهید آیت الله سلیمانی و چهار شهید روحانی شهرستان سیمرغ افزود: امروز ناموس و آب و خاک کشور به برکت خون شهدا حفظ شده است به همین دلیل نگاه به جهاد شهادت در دین اسلام و در جمهوری اسلامی ایران نهادینه شده است.

وی ادامه داد :‌ در هر مکتب و ملتی برای کسانی که در حفظ امنیت میهن و خدمت به آب و خاک کشورشان کشته و یا شهید می شوند ارزش ممتازی قایل هستند ، در جمهوری اسلامی جهاد شهادتی به راه انداخته شد که نمونه بارز آن حماسه شهدای خانطومان و مدافعان حرم هستند.

امام جمعه ساری تصریح کرد: اگر شهدا سپر بلا نمی شدند ، کشور ما امروز بدتر از سوریه می شده است، بدانید حفظ انقلاب کشور ایران مدیون جهاد شهادت است ،‌در این شرایط عده ای به دستاورد و خون شهادت معتقد نیستند و حرف های بی ربط می زنند.

مازندران در دفاع از حریم و حرمت اهل بیت (ع) و همچنین ایران اسلامی بیش از ۴۲شهید هدیه داد که ۱۳ تن از آنان ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ مصادف با مبعث نبی مکرم اسلام(ص)، در حماسه خان طومان سوریه، افتخاری برای ایران اسلامی آفریدند که اذهان مردم این دیار و ایران اسلامی هرگز این جانفشانی را فراموش نخواهد کرد.

شهید محمد بلباسی از قائم‌شهر، شهید علی جمشیدی از نور، شهیدرضا حاجی‌زاده از آمل، شهید حسن رجایی‌فر از بابل، شهید سید رضا طاهر از بابل، شهید سیدجواد اسدی از ساری، شهید سعید کمالی از میاندرود، شهید محمود دادمهر از ساری، شهید علیرضا بربری از بابلسر، شهید علی عابدینی از فریدونکنار، شهید حسین مشتاقی از نکا، شهید رحیم کابلی از بهشهر و شهید یدالله قنبری از بهشهر، ۱۳ شهید مدافع حرم هستند که اواسط اردیبهشت سال ۹۵ در منطقه خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha