نخبگان پیشنهادات خود را برای حل مشکلات لرستان ارائه دهند

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: استفاده از ظرفیت هیات اندیشه ورز موجب توسعه استان و از نخبگان دعوت می شود پیشنهاد و راهکارهای خود را برای حل مشکلات ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز شنبه در نشست با هیات اندیشه ورز نخبگانی لرستان اظهار کرد: این استان از ظرفیت نخبگان بسیاری بهره‌مند است که امید می رود با توجه به این داشته ها و تلاش اعضای کارگروه ها، برخی از مشکلات برطرف شود.

وی با انتقاد از اینکه علم دانشگاه‌ها در گنجینه کتابخانه ها می‌باشد تاکید کرد: باید اثربخشی این علم به نظام مسایل نمود پیدا کند که در این راستا کنار هم قرار گرفتن اساتید، نخبگان همچنین اصحاب رسانه، بررسی مسایل مختلف، پرسش و پاسخ و نقد منصفانه موجب توسعه استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات لرستان مربوط به یک دستگاه خاص نیست ادامه داد: نظام مسایل استان اولویت اصلی است که هیات اندیشه ورز در این راستا می‌تواند فاصله ها را با هدف رفع مشکلات در جامعه کاهش دهد.

استاندار لرستان اظهار کرد: از ۱۲ سال گذشته تاکنون شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد تعیین می‌شود که تکرار آن نشانه برطرف نشدن مشکلات اقتصادی است.

زیویار همچنین گفت: لرستان در بسیاری از رشته های مختلف دانشگاهی، نخبگانی دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد که در این راستا شیوه نامه، ساختار و برنامه های هیات اندیشه ورز نخبگانی، به صورت ملی تدوین شده است و می توان این برنامه ها را برای رفع مشکلات استان نیز بکار گرفت.

وی افزود: می توان با استفاده از ظرفیت صاحب نظران و نخبگان به عنوان سرمایه اجتماعی گام های موثری برای کاهش آسیب‌ ها برداشت.

وی ادامه داد: اعضای هیات اندیشه ورز از میان گروه‌هایی از جمله فعالان حوزه عمومی سازمان های مردم نهاد، نخبگان ملی، مدیران اجرایی و متخصصان دانشگاهی در سطح استانی و ستادی انتخاب می‌شوند که وظیفه اصلی آنها بررسی مسائل به دست آمده در سطوح استانی و پرداخت آنها در سطح محلی تا فراملی است.

استاندار لرستان گفت: اعضای هیات‌های اندیشه‌ورز از میان نخبگان انتخاب شده‌اند که می‌توانند حلقه ارتباطی میان جامعه و دستگاه‌های استان باشند و پیشنهادات تخصصی را برای تصمیم‌سازی در حل مسائل و مشکلات جامعه احصا و ارائه کنند.

زیویار گفت: راه‌اندازی چنین هیات های اندیشه ورز خارج از وظایف اداری می‌باشد که امید می رود موجب توسعه استان شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha