۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85090951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: رسالت دانشگاه جهت دهی و تحول آفرینی در جامعه است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: دانشگاه محل جهت دهی و تحول آفرینی در سطح جامعه و رسالت آن انسان سازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز دوشنبه در یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه لرستان با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه نهاد مقدسی است که نقش راهداری و تعلیم و تربیت دارد و انسان را به عالی ترین درجات می رساند.

وی با اشاره به تعبیر امام راحل مبنی بر اینکه جبهه نیز دانشگاه و محلی برای تحول آفرینی و تعلیم و تربیت در سطح عالی بوده است ادامه داد: دانشگاه مرجعی برای توجه به سرمایه های انسانی است که در راستای ارتقای شاخص های کمی و کیفی جامعه اسلامی رسالت سنگینی دارد.

استاندار لرستان گفت: دانشگاه های جامعه اسلامی باید اهداف متعالی داشته باشند به همین دلیل در خصوص شهادت و ایثار، گفته های بسیاری دارند.

زیویار اضافه کرد: شهادت زنده ماندن است و تلاش و مبارزه در راه اسلام تحول آفرینی می باشد بنابراین شهدای لرستان و شهدای دانشگاهی، اقداماتی تحول گرایانه و مبنایی انجام دادند که اگر نبودند، امروز کشور در شرایط نامطلوبی بود و فرهنگ ایثار و شهادت تعبیر نمی شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه، جهت حرکت جامعه را مشخص می کند افزود: در دانشگاه باید به امر شهادت متفاوت نگریست چراکه کار این نهاد تربیت انسان‌های متخصص و متعهد است و جهاد متفاوتی دارد.

رییس دانشگاه لرستان نیز با تاکید بر اینکه شهدا درس ایثار، شهادت و انسجام را به ملت ایران آموختند اظهار داشت: کمیته دانشگاهیان و علمی این یادواره در دانشگاه لرستان تشکیل شده است.

علی نظری با اشاره به اینکه کنگره ملی ۶ هزار و ۵۵۴ شهید لرستان در قالب ۱۲ کمیته فعال شده است افزود: شهیدان والا مقام به ویژه شهدای دانشجو، انسجام در مدیریت، دانشگاه و جامعه را به ما آموخته اند.

گفتنی است حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه فنی و حرفی پسران خرم آباد، شرکت در یادواره شهدای ۱۱۵ شهید دانشگاه لرستان و آغاز عملیات عمرانی برج فناوری پارک علم و فناوری از برنامه های سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha