بسته بزرگ حمایت از دانش بنیان‌ها به زودی اجرایی می‌شود

تهران - ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور گفت:‌ بسته بزرگ حمایت از دانش بنیان‌ها به ویژه فناورانی که از بستر دانشگاه ها شکل گرفته‌اند به زودی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس Inotex۲۰۲۳) عصر سه شنبه با سخنرانی روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به طور رسمی آغاز به کار کرد.

دهقانی فیروزآبادی در آیین افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۳ که در مجموعه پارک فناوری پردیس و با حضور جمعی از مسوولان و بازیگران بخش های مختلف زیست بوم نوآوری و فناوری کشور برگزار شد، در سخنانی

با بیان اینکه امروز و پس از گذشت ۲ دهه درخت زیست بوم فناوری کشور با پشت سرگذاشتن بسیاری از مشکلات و خطرات بزرک شده است، تاکید کرد: امروز فرصتی است که نهال های دیروز برای اثرگذاری مطلوب در بخش های مختلف اقتصاد حمایت شوند.

وی، قانون جهش تولید دانش بنیان را یک طلیعه مناسب و ابزار قوی برای شکل گیری نهال های نوآورانه در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور به منظور تحقق اقتصاد دانش بنیان دانست.

رییس بنیاد ملی نخبگان به انعقاد قرارداد ۳۰ میلیارد دلاری تجهیزات نوآورانه طی چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: این دستاورد نوید یک بازار پر رونق برای دانش بنیان ها را می دهد.

دهقانی فیروزآبادی همچنین اظهار داشت: بسته بزرگ حمایت از دانش بنیان ها به خصوص فناورانی که از بستر دانشگاه ها شکل گرفته اند به زودی و طی هفته های پیش رو  اجرایی می شود، با اجرای این بسته حمایتی بستر بسیار حاصلخیزی را برای آنها فراهم می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اینوتکس را بزرگ ترین رویداد فناوری و نوآوری کشور دانست که هدف اصلی آن عرضه آخرین دستاوردهای دانش بنیان ها و آشنایی کسب و کارهای نوپا با تجربیات شرکت های بزرگ و به هم رسانی سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه به صاحبان کسب و کارها برای رونق بیشتر اقتصاد کشور است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور افزود: هر ساله در رویداد اینوتکس برنامه های متنوعی برگزار شده است اما امسال به صورت اختصاصی در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان برنامه هایی شکل گرفته و پیش‌بینی می کنیم حداقل ۱۰۰ هزار نفر از فعالان این حوزه از این رویداد بزرگ بین المللی بازدید کنند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در کنار برنامه امسال همچنین رویداد فینوتکس به عنوان یک برنامه به هم رسانی و کنار هم آوردن فناوری ها و نوآوری های تامین مالی و صاحبان سرمایه برگزار می شود و این می تواند یک رویدادجانبی جذاب برای تامین شرکت ها از جمله شرکت های خلاق باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد خلاق یکی از ظرفیت های بسیار بزرگ و ارزشمند ملی است ، گفت: برنامه ای تحت عنوان سینوتکس یا رویداد بین المللی و نوآوری اقتصاد خلاق در نمایشگاه دوازدهم اینوتکس نیز همزمان اینوتکس برگزار می شود.

معاون رییس جمهور اظهار امیدواری ‌کرد: امسال که شروع این برنامه ها است نویدبخش یک جریان تاثیرگذار در حوزه اقتصاد خلاق و نوآورانه باشد.

به گزارش ایرنا، اینوتکس بزرگ ترین گردهمایی شرکت های دانش بنیان، نوپا و نوآور است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون تبدیل به مهم ترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از ۷۰ هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز نمایشگاه اینوتکس است و دبیرخانه این نمایشگاه با همکاری شرکت های مختلف از بخش خصوصی، برگزارکنندگان این نمایشگاه محسوب می شود و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان های دائمی این نمایشگاه هستند.

این رویداد بزرگ حوزه نوآوری امسال با حضور بیش از ۴۵۰ استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha