جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها مهم‌ترین رویداد آموزش عالی کشور است

خرم‌آباد - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها، بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویداد آموزش عالی کشور و مصداق مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه است.

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالحسین کلانتری روز سه شنبه در نشست مقدماتی آیین پایانی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به‌میزبانی دانشگاه لرستان اظهار کرد: در هر استانی که جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار شده منشاء خیر و برکت بوده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها از ویژگی‌های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است و دانشجو باید از هر دریچه‌ای با قرآن کریم اُنس داشته باشد و این مهم باید تقویت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بیان کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعث تقویت هم‌افزایی دانشگاهی می‌شود و می‌تواند فرهنگ عمومی جامعه را ارتقاء دهد.

کلانتری اضافه کرد: ارتباط بین دانشگاه و جامعه باید گسترش یابد و دانشگاه بتواند نقش هدایت‌گر ایفاء نماید.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های قرآن و عترت در سطح دانشگاه‌ها وجود دارد که بایستی شکوفاتر شوند و در جامعه باعث تغییرات مثبت فرهنگی و اجتماعی شوند.

کلانتری عنوان کرد: نهاد دانشگاه باید از جنبه‌های مختلف مسوولیت‌پذیری اجتماعی خود را تقویت کند و یکی از مصادیق این مسوولیت‌پذیری اجتماعی، حمایت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: دانشگاه باید توانمندی‌های خودش را در اختیار جامعه قرار دهد و بتواند ظرفیت‌های جامعه را تقویت و توانمند کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار داشت: مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه‌ها متناسب با سند دانشگاه اسلامی است و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که بتواند به مسوولیت‌پذیری اجتماعی خود در سطوح محلی، استانی و ملی عمل کند.

دانشگاه لرستان، از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبان سی و هفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha