۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 85106258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازاریاب های بیمه، بیمه نیستند

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 85106258
بازاریاب های بیمه، بیمه نیستند

مشهد-ایرنا- رییس همایش ملی بازاریابی بیمه گفت: بازاریاب ها در کسب و کار بیمه، نامشان در جایی ثبت نمی شود و فاقد حمایتهای بیمه ای هستند.

به گزارش ایرنا، اعظم قاسمی روز سه شنبه در نخستین همایش ملی بازاریابی بیمه در ایران با رویکرد "جذب و نگهداری شبکه فروش" که به میزبانی مشهد برگزار شد افزود: یکی از مشکلات صنعت بیمه آن است که افرادی که به عنوان بازاریاب وارد این عرصه می شوند پس از مدتی انگیزه خود را از دست می دهند و کار را رها می کنند و این موضوع به بازاریابی هم لطمه می زند.

وی اضافه کرد: بی انگیزگی آنان و رها کردن کار به دلیل فقدان حمایتهای لازم برای انجمن بازاریابی بیمه ایران به عنوان رهبر بازاریابها به یک دغدغه تبدیل شده است و در صورتی که بتواند مدیران را ترغیب کند که خدمات خوبی به منابع انسانی خود دهند، خواهد توانست فضای بازاریابی بیمه در کشور را تلطیف و سالم سازی کند تا ذهنیت منفی نسبت به فضای این کسب و کار ایجاد نشود.

رییس انجمن علمی بازاریابی بیمه شعبه خراسان رضوی با بیان این که جامعه آماری دقیقی از بازاریاب های بیمه وجود ندارد گفت: این مسایل از معضلات بازاریابی بیمه ای است و در گام نخست برای رفع این مشکلات باید حوزه منابع انسانی در این بخش سازماندهی و استانداردسازی شود.

قاسمی افزود: در صورتی که بتوان مشکل منابع انسانی بخش بازاریابی بیمه را حل کرد، اتفاقات خوبی در این بخش رخ خواهد داد.

وی با بیان این که ۳۰ برند بیمه ای در ایران فعال است اضافه کرد: بازار بیمه های خصوصی در کشور بسیار ضعیف است، شمار افراد زیرپوشش بیمه های مزبور در ایران ۲ یا سه درصد از کل جمعیت کشور است در حالی که استاندارد جهانی بیش از ۳۰ درصد از جمعیت یک کشور را شامل می شود.

رییس همایش ملی بازاریابی بیمه گفت: در واقع مردم باید بیشتر به سمت استفاده از بیمه های خصوصی ترغیب شوند تا این صنعت بتواند در کشور رشد پیدا کند اما گرایش مردم ایران یا بیشتر به سمت بیمه های دولتی بوده یا به کلی به بیمه اعتقادی ندارند.

قاسمی افزود: برگزار کننده این همایش انجمن بازاریابی ملی ایران است که از ۱۲ سال قبل راه اندازی شده و در کل کشور نمایندگی دارد و رسالت این انجمن نیز استانداردسازی آموزشهای حوزه بازاریابی است.

وی اظهار کرد: با استانداردسازی آموزشهای حوزه بازاریابی می توان خدمات صنعت بیمه را در بخشهایی مانند بانک و بانکداری، اصناف و املاک توسعه داد تا در نهایت صنعت بیمه به یکی از پرمخاطب ترین مجموعه ها تبدیل شود.

رییس همایش ملی بازاریابی بیمه گفت: در این همایش مدیران بیمه های دی، تعاون، کوثر و ایران حضور دارند و از این همایش حمایت کرده اند ضمن این که برگزاری مجازی این همایش هم باعث جذب مخاطبان بیشتری می شود و طی دو ماه گذشته از آماده سازی این همایش نیز استقبال خوبی از آن به عمل آمد.

بازاریاب های بیمه، بیمه نیستند

رییس انجمن علمی بازاریابی ایران نیز در این همایش گفت:اولین مساله در حوزه بازاریابی بیمه این است که "تیپ شخصیتی مناسب" برای بازاریابی بیمه چیست، زیرا ما در این صنعت اسمی تحت عنوان "ویزیتور" نداریم بلکه صرفا فروش و فروشنده است و به جای این واژه باید "مهندسی فروش" را تعریف کرد.

حسین وظیفه دوست با بیان این که چالشهای متعددی در حوزه جذب و نگهداری نیروی انسانی در صنعت بیمه وجود دارد افزود: چهار رکن اصلی در حوزه منابع انسانی صنعت بیمه وجود دارد نخست این که چه طور افراد را جذب کنیم، چه طور آنان را آموزش دهیم، چه طور آنان را به کار گیریم و چه طور آنان را نگه داریم.

وی ادامه داد: در این راستا یک اقدام علمی و پژوهشی مفصل انجام گرفته است که ساختار مناسبی برای جذب اولیه افراد به عنوان بازاریاب بیمه است.

به گزارش ایرنا، در این همایش یک روزه مدیران عامل بیمه های دی، تعاون، بیمه ما و برخی از کارشناسان دیگر پیرامون موضوعاتی از جمله "چالشهای جذب منابع انسانی"، "راهبردهای اثربخشی در بازاریابی بیمه"، "چالشهای رشد و توسعه فرهنگی بازاریابی بیمه"، "کارآفرینی و ایده پردازی" سخنرانی کردند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha