۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85106106
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

اهداکنندگان مدالهای ورزشی به موزه رشت تجلیل شدند

رشت - ایرنا - قهرمانان و پهلوانان گیلانی که مدالها و احکام خود را به موزه رشت اهدا کردند، طی مراسمی تجلیل و تقدیر شدند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی در موزه رشت برگزار شد از جهانبخش عسگری قهرمان چندین دوره مسابقات وزنه‌برداری قدرتی نابینایان جهان، فردین معصومی قهرمان کشتی آزاد جهان، کاوه عباسی کشتی‌گیر گیلانی قهرمان کشور و از خانواده مرحوم حسین نیک‌نژاد قهرمان کشتی کشور که مدال‌های خود را به موزه اهدا کردند، قدردانی شد.

موزه رشت خانه قهرمانان و پهلوانان گیلان

مسئول موزه باستان‌شناسی و مردم شناسی رشت در جریان این مراسم اظهار کرد:موزه رشت خانه قهرمانان و پهلوانان گیلان است و این خطه رزشکاران و پهلوان زیادی دارد.

میثم نوائیان با بیان اینکه پهلوانان و قهرمانان سفیران فرهنگی ما هستند، افزود: آنان با اهدای مدال‌ها و افتخارات خود این فرهنگ ارزشمند مردانگی و پهلوانی را زنده نگه می‌دارند.

وی با اشاره به اهدای مدالهای قهرمانی ادامه داد: این افتخارات و مقام‌ها در اینجا نزد ما امانت می‌ماند تا همه اقشار مردم بتوانند آنان را مشاهده کند و با افتخارآفرینی‌های قهرمانان و پهلوانان ما بیشتر آشنا شوند.

مسئول موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت بیان کرد: تاکنون ورزشکاران ارزنده‌ای همچون جهانبخش عسگری، فردین معصومی، کاوه عباسی و مرحوم حسین نیک‌نژاد مدال‌ها، بازوبند قهرمانی و جام‌های قهرمانی خود را به این موزه اهدا کردند.

نوائیان خاطرنشان کرد: انتظار است که سایر قهرمانان و پهلوانان نیز مدال‌های خود را به این موزه اهدا کنند تا افتخارات آنان در این مکان به رویت مردم برسد.

اجرای نمایش ورزش زورخانه‌ای و شاهنامه خوانی از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی در موزه رشت بود که در پایان این مراسم نیز از سوی مسئولان این حوزه به قهرمانانی که مدال‌های خود را به این مکان اهدا کرده بودند، قدردانی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha