هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر شهرکرد اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توسعه و ارتقای زیرساخت‌های شهری گفت: در سفر رییس‌جمهور به استان یک‌هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر شهرکرد اختصاص داده شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، محمدحسین واحدیان در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر حواله‌های این میزان قیر قبل از نوروز دریافت و تخلیه شد که هم‌اکنون نهضت آسفالت در شهرکرد شروع شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به خریداری ۳۹ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل‌‎ونقل عمومی شهرکرد در ۲ سال اخیر افزود: از این تعداد ۱۳ دستگاه در سال ۱۴۰۰ و ۲۶ دستگاه در سال گذشته خریداری شد.

واحدیان تصریح کرد: هم‌اکنون سهمیه بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل‌‎ونقل عمومی شهرکرد دریافت و از این تعداد بازسازی ۲۰ دستگاه انجام شده و بازسازی بقیه اتوبوس‌ها در حال انجام است.

وی یادآور شد: ۱۰ دستگاه از مجموع ۲۶ دستگاه اتوبوس‌ خریداری شده در سال ۱۴۰۱ برای ناوگان حمل‌‎ونقل عمومی شهرکرد مربوط به مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری بوده است.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: در سفر رییس‌جمهور به استان اختصاص یک دستگاه نردبان (بالابر) هیدرولیکی به این شهرداری مصوب شد که به‌علت وارداتی بودن این دستگاه، امکان اختصاص آن در سال ۱۴۰۱ محقق نشد.

وی گفت: در همین راستا رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دستور مستقیم داد تا نخستین دستگاه نردبان (بالابر) هیدرولیکی وارداتی به کشور در سال‌جاری به شهرداری شهرکرد اختصاص یابد.

واحدیان تاکید کرد: در سال گذشته یک دستگاه خودرو سنگین آتش‌نشانی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال به شهرداری شهرکرد اختصاص یافت که حواله آن صادر شد و تا پایان اردی‌بهشت‌ماه جاری وارد مرکز استان می‌شود.

وی افزود: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای احداث پارک بانوان شماره ۲ شهرکرد در پارک تهلیجان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی مصوب و ۲۰ میلیارد ریال هم از اعتبارات شهرداری اختصاص داده شد.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح آغاز و اعتبار دولتی آن جذب شده است و روند اجرای طرح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: همچنین برای مناسب‌سازی حصار پارک بانوان شماره ۱ در پارک ملت شهرکرد ۳۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد که عملیات اجرایی این طرح به‌زودی انجام می‌شود.

واحدیان اظهار داشت: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تکمیل آماده‌سازی محله منظریه شهرکرد ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد.

وی گفت: برای عملیاتی شدن این مصوبه قرار است اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری زمین‌هایی به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری شهرکرد واگذار کند که در حال پیگیری است.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: برای تسریع در روند اجرای این مصوبه، پایان سال گذشته یک مسوول با عنوان "مدیر اجرای طرح‌های عمرانی در محله منظریه" منصوب و در منظریه مستقر شد.

وی افزود: شهرداری شهرکرد طراحی احداث سه پارک، اجرای معابر، پیاده‌روسازی و کف‌سازی‌ها، ساخت جوی‌وجدول و مسیل‌ها را به یک مشاور سپرده است تا برآوردهای مالی انجام شود که روند اجرای تکمیل زیرساخت‌های منظریه و تحقق مصوبه سفر رییس‌جمهور سرعت یابد.

واحدیان تصریح کرد: اما این در حالی است که اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هنوز به تعهد خود در ازای زمین‌های مورد نظر به شهرداری شهرکرد عمل نکرده است.

وی یادآور شد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین برای تحویل محله میرآباد به شهرداری شهرکرد در سال‌های گذشته باید زمین‌هایی را به این شهرداری واگذار می‌کرده که این مهم نیز عملیاتی نشده است.

واحدیان اظهار داشت: تاکنون تمامی مصوبات شهرداری شهرکرد در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عملیاتی شده است و مدیریت شهری برای تکمیل زیرساخت‌های محله منظریه شهرکرد به‌عنوان یکی از این مصوبه‌ها آمادگی کامل و لازم را برای همکاری با اداره‌کل راه و شهرسازی استان دارد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha