افزایش هزینه نمونه‌گیری دوپینگ چالش جدی در ورزش قهرمانی کشور است

ساری- ایرنا- دبیرکل فدارسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: هزینه‌های جاری نمونه گیری دوپینگ به‌دلیل افزایش نرخ ارز چالش جدی در ورزش قهرمانی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌سید اشکان اردیبهشت روز یکشنبه در جلسه با مسوولان کمیته های تخصصی پزشکی ورزش استان مازندران افزود :‌ افزایش قیمت نرخ ارز باعث شده تعهدات نیز به تناسب آن افزایش پیدا کنند و به شدت پیگیر آن هستیم که هیات ‌های استانی با مراکز درمانی قرارداد منعقد کنند تا ورزشکاران برای دریافت خدمات تخصصی مجبور به مراجعه و اعزام به تهران نباشند.

دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی با بیان این که، ارائه خدمات به ورزشکاران وظیفه و هدفگذاری این فدراسیون است، ‌گفت:‌ توسعه مراکز درمانی متعلق به فدراسیون از برنامه‌های این فدراسیون است و در همین راستا توانمندسازی و تجهیز مراکز درمانی استان‌ها از برنامه‌های در دستور کار می باشد.

وی یکی از اهداف این فدراسیون را توجه به نظم اداری و مالی عنوان کرد و گفت:‌ در پایان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۸ رکورد آمار ورزشکاران ساماندهی شده را در کشور ثبت کردیم.

اردیبهشت ادامه داد: از جمله اثرات و تبعات کرونا این بود که تعداد ورزشکاران افزایش یافت و در حال حاضر سه میلیون و ۷۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: در زمینه زیرساختی سامانه جدید خدمات درمانی و نظارت را راه اندازی کردیم که منتج به دریافت گزارشات بهتر و با کیفیت تر خواهد شد.

دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی از راه اندازی نرم افزار برای کمیته های پوشش پزشکی مسابقات و آموزش در آینده نزدیک خبر داد و گفت :‌ همچنین این فدراسیون تمرکز زدایی و انجام پروژه های عمرانی برای این امر را در دستور کار دارد.

اردیبهشت با اشاره به اینکه مازندران یکی از استان های مهم ورزشی کشور است، ‌ ادامه داد:‌ در همین راستا هیات پزشکی ورزشی مازندران طی چهار سال اخیر رتبه برتر کشور را کسب کرده است و با اقدامات موثری که انجام می شود روند قهرمان پروری در این استان تداوم یابد.

وی گفت : هیات پزشکی ورزشی مازندران دارای ساختار مناسبی است که استفاده مناسب از این ساختار هم یکی از دلایل کسب رتبه برتر توسط این هیات در کشور شده است.

به گفته دبیرکل فدراسیون پزشکی ورزشی، ‌هیات های پزشکی ورزشی دیدگاه صرفا ارائه خدمات مناسب و شایسته داشته باشند تا وظیفه تأمین و حفظ سلامت ورزشکاران و جامعه ورزش فراهم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha