۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85104265
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سرمازدگی ۷۰ درصد از باغ‌های انگور ملایر

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85104265
سرمازدگی ۷۰ درصد از باغ‌های انگور ملایر

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: سرمای بهاره ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت امسال به ۷۰ درصد از باغ‌های انگور این شهرستان خسارت وارد کرد.

"یوسف کاکاوند" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سطح خسارت سرمازدگی به ویژه در بخش‌های زند، مرکزی و جوکار بسیار قابل توجه است.

وی افزود: طی روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت امسال دمای هوا به منفی یک درجه و دمای سطح خاک به منفی پنج درجه کاهش یافت که بخش باغبانی این شهرستان به ویژه تاکستان‌های انگور را متحمل خسارت سرمازدگی شدید کرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: باغ‌های این شهرستان همچون انگور، گردو، بادام، شلیل، سیب و گلابی در اثر سرمای بهاره امسال بین ۶۰ نا ۷۰ درصد خسارت دیدند.

کاکاوند اظهار داشت: از سطح ۱۱ هزار و ۳۴۸ هکتار باغ انگور بارور، سرمای بهاره اردیبهشت امسال به ۹ هزار و ۳۴۸ هکتار از اراضی باغ‌های انگور این شهرستان خسارت زد و ۷۰ درصد دچار سرمازدگی شد.

وی خاطرنشان کرد: خسارت وارد شده به بخش باغبانی شهرستان ملایر، سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با تاکید بر اینکه کشاورزان و باغداران باید توجه بیشتری نسبت به بیمه محصولات خود داشته باشند، ادامه داد: از حدود ۱۱ هزار هکتار سطح زیر کشت انگور در شهرستان ملایر، تنها ۱۲۰ هکتار از باغ‌های انگور بیمه است.

کاکاوند اجرای طرح فراز را برای محافظت از سرمازدگی باغ‌های انگور حائز اهمیت دانست و گفت: در سرمازدگی بهاره امسال باغ‌هایی که به صورت داربستی اجرا شده‌اند، هیچگونه خسارتی را متحمل نشدند.

به گزارش ایرنا؛ طبق اعلام اداره جهاد کشاورزی ملایر، در سرمازدگی سرمازدگی ۱۱ تا ۱۳ فروردین امسال نیز، بر اساس برآورد اولیه افزون بر ۴۳۰ میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد شد.

این میزان خسارات وارد شده حدود ۶ هزار و ۵۵۰ هکتار از سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان ملایر را شامل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha