استاندار: نهضت مدرسه سازی در آذربایجان غربی آغاز شده است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: نهضت مدرسه سازی در استان آغاز شده و از ظرفیت نهادهای حاکمیتی، دولتی و خیرین برای تسریع روند ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جمع مدیران و معلمان مدرسه شهید عبدیلی ارومیه با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش آذربایجان غربی، افزود: با امکانات و ظرفیت‌های استان، مشکلات حوزه آموزش و پرورش قابل حل نبوده و در دولت سیزدهم نگاه ویژه به بهبود شاخص‌های این حوزه وجود دارد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: جبران عقب افتادگی های آذربایجان غربی در حوزه آموزش و پرورش نیاز به عزم ملی و همراهی نمایندگان مجلس دارد.

وی همچنین با اشاره به برکات سه حضور رییس جمهور در آذربایجان غربی در سال گذشته، ادامه داد: از ۵۰ هزار میلیارد تومان اختصاصی به استان در سفر ریاست جمهوری، هشت هزار میلیارد تومان سال گذشته تخصیص و جذب اعتبار داشته‌ایم.

استاندار: نهضت مدرسه سازی در آذربایجان غربی آغاز شده است

استاندار آذربایجان غربی به بهبود شاخص ها در برخی از حوزه ها در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش و پرورش، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری اختصاص یافت که ۵۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ در سال گذشته جذب شد.

معتمدیان با اشاره به اینکه در شاخص های نرم افزاری حوزه آموزش و پرورش جایگاه مناسبی نداریم، اضافه کرد: کارگروه‌هایی در شورای آموزش و پرورش استان تعیین و اولویت‌ها نیز شناسایی شده تا شاهد بهبود کیفیت آموزشی در مدارس آذربایجان غربی باشیم.

استاندار: نهضت مدرسه سازی در آذربایجان غربی آغاز شده است

استاندار آذربایجان غربی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد و یادآور شد: با اجرای شنبه های محرومیت زدایی، بدنبال رفع مشکلات و تامین زیرساخت‌ها در مناطق کم برخوردار استان بویژه در حوزه آموزش و پرورش هستیم.

معتمدیان با حضور در این مدرسه منطقه کم برخودار شهر ارومیه ضمن دیدار و گفت‌وگو لا معلمان این مدرسه، از تلاش‌های آنان در تربیت دانش آموزان با اهدای شاخه گل، قدردانی کرد.

استاندار: نهضت مدرسه سازی در آذربایجان غربی آغاز شده است

در حاشیه این دیدار، استاندار آذربایجان‌غربی ضمن بازدید از فضای آموزشی و ورزشی با تعدادی از دانش آموزان این مدرسه نیز گفت وگو کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با حضور در جمع دانش‌آموزان مشغول ورزش در حیاط این مدرسه، دقایقی را با آنها به بازی فوتبال و زدن پنالتی گذراند.

استاندار: نهضت مدرسه سازی در آذربایجان غربی آغاز شده است
به گزارش ایرنا، شهرستان ارومیه با دارا بودن ۱۶۰ هزار دانش آموز دارای تراکم بالای دانش آموزی در هر کلاس است و جزو شهرستان‌هایی است که در زمینه میانگین فضای درسی و ورزشی در کمتر از میانگین استانی واقع شده‌است.

در دولت سیزدهم با تخصیص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش مدرسه سازی مسوولان مصمم هستند تا نسبت به ارتقای شاخص‌های آموزشی و فضا در این استان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha