ترویج و آموزش مکارم اخلاقی از وظایف معلمان در جامعه است

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رفتار عملی معلمان در تادیب دانش آموزان موثرترین شیوه و ترویج و آموزش مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه از سوی این قشر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در سی و نهمین آیین نکوداشت مقام معلم در ارومیه افزود: شما معلمان با رفتار بهتر از گفتار می‌توانید دانش آموزان را تادیب کنید ولی برای این امر لازم است ابتدا خودمان را تأدیب کنیم بعد دیگران را تا تاثیر آن بیشتر باشد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: شهید مطهری حاصل عمر امام (ره) بودند و شخصیت استثنایی داشتند و این روز را به این علت به نام معلم نامگذاری کردند تا معلمان این شخصیت بزرگ علمی و اخلاقی را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: ایشان فردی وظیفه مند بودند و وظیفه معلمی و هدایت را انجام می‌دادند و در این مسیر از همه چیزهای دیگر صرف نظر کرده و هیچ ملاحظه‌ای نداشتند.
وی اظهار کرد: شهید مطهری شخصیت عظیم علمی بود و اگر کتاب‌های ایشان را بررسی کنید می‌بینید با توجه‌ به نیازهای زمان تشخیص می‌دادند کتابی تحریر کنند که کتاب داستان راستان ایشان از نمونه این کتاب‌هاست.
به گفته نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، این شهید والامقام با آن عظمت‌شان تشخیص می‌دهند در جایی کتاب داستان راستان و در جایی دیگر در مجله زن روز از مجلات دوران طاغوت مقاله بنویسند و واهمه‌ای هم نداشتند که شان، ایشان زیر سوال برود لذا معلمان ما باید اینگونه زمان شناسی کنند و واهمه نداشته باشند.
وی تاکید کرد: اولین آیاتی که برپیامبر اکرم (ص) نازل شد خواندن و مساله تعلیم و تعلم و از نوع علم بوده است.

ترویج و آموزش مکارم اخلاقی از وظایف معلمان در جامعه است

امام جمعه ارومیه گفت: هیچ دینی را پیدا نمی‌کنید که به مساله علم اینگونه اهمیت داده باشد، خداوند در قرآن به قلم قسم می‌خورد پس جایگاه علم بسیار رفیع است.

به گفته وی، در اسلام به گونه‌ای توجه به آموزه‌های دینی شده که اگر تعلیم، تعلم و معلم نباشد خلقت مفهوم ندارد و این مساله معلم و یادگیری جایگاه رفیع و ارزشمندی در اسلام دارد.
وی با بیان اینکه سر تعظیم مقابل معلمان خم کرده و ادای احترام می‌کنیم به این جایگاه، افزود: از این بزرگتر نعمتی برای معلمان نیست که خداوند می‌فرماید ما مرده‌ها را زنده می‌کنیم و آثار و اعمال‌شان را می‌نویسیم ولی اگر معلم یک نفر را از انحراف نجات داد تمام کارهای خیر او تا پایان عمر به نام معلم نوشته می‌شود.

ترویج و آموزش مکارم اخلاقی از وظایف معلمان در جامعه است

ارتقای سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی در قالب نهضت مدرسه سازی در دستور کار است

مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: ارتقای سرانه فضای آموزشی استان در قالب نهضت مدرسه سازی با پیگیری رییس شورای آموزش و پرورش به صورت جدی در دستور کار است.

علی مطهری در مراسم نکوداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری ادامه داد: معلمان نقش خطیر و پیامبر گونه‌ای در جامعه دارند و دست توانای معلم است که آینده کشور را ترسیم می‌کند.
به گفته وی، تکریم و حرفه معلم به فرموده رهبر معظم انقلاب باید همگانی شود تا همه به معلم بودن خودشان افتخار کنند.
وی با بیان اینکه معلمان افسران پیشرفت کشورند، اظهار کرد: شهید مطهری شهید راه فکر و اندیشه هستند و تبیین شخصیت این علامه بزرگوار و اندیشه‌های وی برای دانش آموزان لازم است.
مطهری یادآور شد: شهید مطهری با درک شرایط و نیازهای روز و محور قرار گرفتن در بحث حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش توانست جامعه را به سمت اهداف ترسیم شده هدایت کند.
مدیرکل اموزش و پرورش استان ادامه داد: تحکیم پایه های فکری در کنار حضور عملی در جامعه از دیگر مواردی بود که وی در این مسیر قدمهای مهمی را برداشتند و با افکار التقاطی و انحرافی مبارزه کردند و اجازه ندادند افکار انحرافی وارد افکار نوجوانان و جوانان شود.
وی با بیان اینکه جهاد تبیین امروز به عنوان جهاد فوری و واجب و لازم الاجرا بوده و ادامه راه شهید مطهری است گفت: این نهاد رکن اساسی تمدن سازی در جامعه بوده و این موضوع با معلمان رقم می‌خورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha