ساختمان مرکز اطلاعات بندر شهید رجایی با ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است

بندرعباس - ایرنا - معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کار احداث ساختمان مرکز داده و اطلاعات بندر شهید رجایی که از شهریورماه سال گذشته آغاز شده ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، حمید کمالی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طبق قرارداد، زمان اجرای این ساختمان ۱۸ ماه بوده و پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی این ساختمان تا اسفندماه ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این ساختمان با هدف ایجاد فضای سایبری و ذخیره اطلاعات به‌صورت یکپارچه در راستای حفظ امنیت، حفظ اطلاعات و لزوم رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل، ضرورت رعایت الزامات و مقررات حفظ امنیت اطلاعاتی، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه‌های اینترنتی درحال ساخت است.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی با ۲ هزار و ۳۰ متر زیربنا و ۷.۳۵ متر ارتفاع در یک طبقه شامل ۳۲۰ مترمربع فضای اصلی مرکز داده با حفاظت شیلد الکترومغناطیس، ۳۴۵ مترمربع فضای جنبی و خدماتی مرکز داده، یکهزار و ۳۵ مترمربع فضای اداری، ۲۵۰ مترمربع ساختمان تأسیسات مرکز داده و ۳۳۰ مترمربع محوطه داخلی ساخته خواهد شد.

کمالی اضافه کرد: برای این ساختمان همچنین فعالیت‌های متنوعی از جمله اتاق کنترل، اتاق سرور، ژنراتورها، تأسیسات خنک‌سازی، انبار سخت‌افزار، اتاق UPS و Battery backu، اتاق نگه‌داری از وسایل اطفای حریق و اتاق مدیریت شبکه درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت «فناوری دیجیتال» و به‌تبع آن «فناوری رایانه» در چند دهة اخیر نقش به‌سزایی در تحول این حوزه‌ داشته‎ است، گفت: به همین منظور نیز مجتمع بندری شهید رجایی بر آن است ساختمان دیتاسنتر که مشتمل بر سیستم‌های کامپیوتری و اجزای مرتبط مانند وسایل ارتباطات از راه دور و سیستم‌های ذخیره در آنجا مستقر می‌شوند، احداث کند.

بندر راهبردی شهید رجایی که در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده یکی از مهم ترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی در جهان است و در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد.

این منطقه ویژه اقتصادی به تنهایی فعالیت بیش از ۵۰ پایانه و محوه نگهداری کالا با راهبری بخش خصوصی، ۷۰ درصد ترانزیت کالا، پشتیبانی بیش از ۵۸ درصد عملیات غیرنفتی، ۴۳ درصد عملیات نفتی و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد از عملیات کانتینری در سطح کل بنادر کشور را دارا است.

این بندر در وضعیت فعلی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت دارد و با ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی، ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و ۴۰ پست اسکله به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر بازرگانی ایران محسوب می شود.

استان هرمزگان دارای یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز دریایی، ۱۴ جزیره کوچک و بزرگ و ۳۲ بندر فعال در حوزه تخلیه و بارگیری کالا است که ۵۶ درصد از صادرات و واردات کشور را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha