افتتاح طرح دسترسی بزرگراه چمران به همت/ تولید آسفالت از ۲۵۰ هزار تن عبور کرد

تهران بزرگ - ایرنا - یکصد و بیست و دومین رویداد امید و افتخار برگزار و در مراسمی تقاطع غیر همسطح دسترسی بزرگراه چمران جنوب به همت غرب افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران روز شنبه در مراسم افتتاح طرح دسترسی جنوب به غرب تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت و همچنین بازگشایی فاز دوم تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید نواب - شهید تندگویان گفت: نقش بزرگراه چمران به عنوان کریدور ارتباطی شمالی - جنوبی در میانه شهر تهران از یک سو و اهمیت بزرگراه شهید همت به عنوان معبر شریانی شرقی - غربی در شمال تهران از سوی دیگر تقاضای بالای گردشی در تقاطع این ۲ بزرگراه را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

افتتاح طرح دسترسی بزرگراه چمران به همت/ تولید آسفالت از ۲۵۰ هزار تن عبور کرد

مهدی صداقتی اظهار کرد: در سال‌های گذشته چهار رمپ راستگرد و ۲ لوپ تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه شهید همت تکمیل شده بود اما در دوره ششم مدیریت شهری با بررسی‌های انجام شده مشخص شد تقاضای بالای ترافیکی از جنوب بزرگراه شهید چمران به غرب بزرگراه شهید همت منجر به ترافیک سنگین در برخی معابر اطراف شده است.

وی ادامه داد: برای طراحی این دسترسی گزینه‌های مختلف بررسی شد و به دلایلی همچون اختلاف ارتفاع و حفاظت از فضای سبز موجود این دسترسی بصورت یک پل چپ گرد بر روی بزرگراه شهید چمران و در ادامه بهره گیری از راستگرد موجود شمال به غرب این تقاطع طراحی و احداث این دسترسی در ابتدای سال گذشته آغاز و طی ۱۳ ماه به ثمر نشست.

به گفته صداقتی، این دسترسی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان احداث شد و هفت هزار متر فضای سبز در این طرح پیش بینی شد که بنا داریم در احداث هر طرحی فضای سبز احداث می‌کنیم.

افتتاح طرح دسترسی بزرگراه چمران به همت/ تولید آسفالت از ۲۵۰ هزار تن عبور کرد

صداقتی افزود: با احداث این دسترسی ۶ و نیم کیلومتر پیمایش های اضافی و زمان سفر در صورت انتخاب مسیر توپ‌های شمالی تقاطع بزرگراه‌های چمران - هاشمی رفسنجانی و همچنین کاهش سه کیلومتر پیمایش های اضافی و زمان سفر در صورت انتخاب مسیر خیابان‌های ملاصدرا و شیخ بهایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون چهار طرح احداث و تقاطعات شهر تهران در سال جدید است، گفت: به محض اینکه طرحی آماده بهره‌برداری شود بی درنگ اقدام لازم نسبت به بازگشایی و استفاده مردم تهران قرار می‌گیرد.

به گفته صداقتی، تا پایان امسال ۲۵ طرح در زمینه احداث و تقاطعات شهر تهران افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ تیم در زمینه آسفالت مشغول هستند، اظهار کرد: تولید آسفالت در فروردین و اردیبهشت ماه از ۲۵۰ هزار تن عبور کرده که سعی داریم در ۶ ماهه اول بیشترین سهم آسفالت در معابر سطح شهر اجرایی و عملیاتی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha