وزیر علوم: احداث و توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در دستور کار دولت است

بندرعباس - ایرنا -  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: احداث و توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در دستور کار دولت سیزدهم بوده و ما هم در وزارت علوم احداث این خوابگاه‌ها را جزو اولویت‌های خود می‌دانیم.

به گزارش ایرنا، محمد علی زلفی‌گل روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: برای خوابگاه‌های متاهلی خوشبختانه قانون جهش مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است و در استان‌ها روسای دانشگاه‌ها می‌توانند طی تعامل با خیران نسبت توسعه‌ این خوابگاه‌ها اقدام کنند.

وی با انتقاد از نبود ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه بیان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های کشور به دلیل بی رغبتی صنایع نسبت به تعامل با دانشجویان، مهارت محور نیستند که در برنامه هفتم توسعه به دنبال ایجاد مشوق‌ جهت استفاده‌ صنایع از دانشجویانِ کارورز هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ارتقای جایگاه دانشگاه هرمزگان در بین دانشگاه‌های کشور، اظهار کرد: از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی در توسعه آموزش عالی و تجهیز آزمایشگاه‌های استان استفاده شود.

زلفی گل با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان در حال حاضر از طریق تجهیزاتی که دارد، درآمدزایی می‌کند، ادامه داد: تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هرمزگان نیز می‌تواند در خدمات‌دهی به نیازهای آزمایشگاهی کشور موثر باشد که بزودی بودجه‌ای از محل تامین صندوق توسعه ملی به این دانشگاه پرداخت خواهیم کرد.

وی یادآورشد: در هرمزگان، شهرستان‌هایی که ظرفیت احداث دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دارند را معرفی کنید، چرا که دیگر به دنبال توسعه دانشگاه‌ها به شکل مرسوم گذشته نیستیم بلکه تلاش داریم به سمت توسعه‌ رشته‌های فنی و ایجاد اشتغال حرکت کنیم.

اعلام آمادگی استاندار هرمزگان برای احداث مسکن اساتید دانشگاه

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز گفت: در دولت سیزدهم چندین اتفاق مهم و بزرگ در حوزه آموزش عالی افتاد که تبدیل به مطالبه‌ی عمومی شده بود.

وی افزود: ایجاد دانشگاه علوم و فنون دریایی، تصویب احداث دانشگاه هنر در نظر گرفته شدن تسهیلات برای جذب دانشجویان خارجی و احداث پژوهشکده در سواحل مکران از گام‌های مهم این دولت بود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکیدکرد: در حوزه زیرساختی نیز اعتبارات خوبی تخصیص داده شده و بازسازی خوابگاه‌ها انجام شده و یک بخشی نیز در توسعه زیرساخت‌ها برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه اختصاص داده شده است.

دوستی خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه هرمزگان قطب صنعت و از سوی دیگر قطب اقتصاد دریا محسوب می‌شود، از این رو ترکیب این ۲ حوزه می‌تواند برای استان ثروت‌آفرین باشد که وزارت علوم تمرکز خوبی روی این موضوع دارد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: در حوزه مسکن نیز آمادگی داریم ظرفیت نهضت ملی مسکن را در اختیار اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی قرار دهیم و برای احداث خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیز بنا شده است از طریق دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط توسط وزارت علوم اقدام شود.

پیش از ظهر امروز پنجشنبه با استقبال دوستی استاندار هرمزگان در فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات وارد بندرعباس شد.

دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حضور در جمع دانشجویان و همچنین شرکت در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان پیشرفت اساتید دانشگاه از اهداف سفر وزیر علوم به بندرعباس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha