دانشگاهِ پشتیبان توسعه سواحل مَکُران احداث شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدام‌های متنوعی در حوزه آموزش عالی استان انجام شده است، گفت: در این راستا نیاز است دانشگاهی به عنوان پشتیبان توسعه سواحل مَکُران جانمایی و احداث شود.  

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در دیدار محمد زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، با اشاره به جایگاه راهبردی استان خاطرنشان‌کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص استان هرمزگان، چند دستور موکد دارند که سواحل مَکُران و جزایر خلیج‌فارس نمونه‌هایی از آن است و باتوجه به اینکه ما یک قطب جمعیتی در شرق استان داریم درخواستمان این است که به عنوان پشتیبان توسعه، جانمایی یک دانشگاه در منطقه انجام شود.

وی با تجلیل از نگاه مثبت وزیر علوم و مساعدت در بین‌المللی شدن دانشگاه‌های هرمزگان و ایجاد شرایط جذب دانشجویان خارجی، تصریح‌کرد: در دولت سیزدهم تصمیم‌های متنوعی در حوزه آموزش عالی استان گرفته شده و شاهد توسعه تک‌بُعدی نبوده‌ایم چنانچه در حوزه‌های بین‌الملل، مهارت‌آموزی، هنر و زیرساخت‌ها اقدامات مثبتی انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، بااشاره به خدمات وزارت علوم در استان افزود: تصویب تاسیس دانشکده هنر، پردیس بین‌المللی علوم و فنون دریایی و مرکز مطالعات منطقه مکران از جمله اقدام های شاخص این وزارتخانه در هرمزگان بوده است.

وی با اشاره به سفر پیشین وزیر علوم به هرمزگان، ادامه داد: اصلاحاتی که در رابطه با وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی استان دستور داده بودید، اجرایی شده است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدم عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در این آیین، رهنمودها و دیدگاه‌های خود را جهت توسعه زیرساخت‌های آموزش عالی استان بیان کرد.

پیش از ظهر امروز پنجشنبه با استقبال دوستی استاندار هرمزگان در فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس، محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات وارد بندرعباس شد.

دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حضور در جمع دانشجویان و همچنین شرکت در آیین افتتاحیه اردوهای راهیان پیشرفت اساتید دانشگاه از اهداف سفر وزیر علوم به بندرعباس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha