نماینده ولی فقیه در هرمزگان: ارتباط با صنعت در ارزیابی دانشگاه‌ها لحاظ شود

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه‌ها باید با صنایع در ارزیابی دانشگاه‌های کشور لحاظ شود، گفت: باید ساز و کاری عملیاتی و اجرایی معنا دار برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت طراحی و اجرا شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز پنجشنبه در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با وی، افزود: در حال حاضر مشکل اصلی آشنا نبودن دانشگاه با چالش‌های صنایع و همچنین نبود آگاهی صنایع نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌ها است که تقویت تعاملات و استقرار دفاتر در جوار یکدیگر می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دریایی و صنعتی کم‌نظیر استان هرمزگان در سطح کشور، اظهار کرد: تقویت دانشکده علوم و فنون دریایی و گسترش رشته‌های پردیس دانشگاه امیرکبیر در هرمزگان متناسب با رشته‌های مرتبط با دریا و صنعت در دستورکار وزارت‌ علوم باشد.

امام جمعه بندرعباس که خود را عضو خانواده دانشگاهیان می‌داند، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید متناسب با فرصت‌های منطقه‌ای مستقر و توسعه یابند و ظرفیت‌های محلی در توسعه رشته‌ها و دانشگاه‌ها همواره مدنظر قرار گیرد.

وی، تحقق عدالت آموزشی در کنکور را یکی از دغدغه‌های جدی دانست و تصریح کرد: روند موجود کنکور ناعادلانه است؛ چراکه منابع و امکانات آموزشی در میان استان‌ها به صورت ناعادلانه توزیع شده است و قرار دادن این مناطق در یک مسابقه برابر، ناعادلانه محسوب می‌شود؛ ادامه‌ این روند موجب فاصله آموزشی و در نتیجه آن فاصله توسعه‌ای میان استان‌های کشور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با بیان این نکته که نباید به‌گونه‌ای باشد که جوان بشاگردی، در اوج محرومیت با جوان اصفهانی و تهران که امکانات آموزشی بیشتری از دولت دریافت کرده‌اند، رقابت کند، اظهار کرد: برای حل این چالش باید تقویت سیستم آموزش و پرورش استان‌های کمتربرخوردار در دستورکار دولت باشد و تا زمان تحقق این امر نیز سهمیه‌هایی برای مناطق محروم درنظر گرفته شود.

وی همچنین به خلا جدی دانشگاه‌ها در ارائه آموزش‌های مهارتی اشاره و تصریح کرد: سهم آموزش‌های مهارتی در مقایسه با سایر بخش‌ها بسیار کم است به همین جهت، تقویت بُعد مهارتی دانشگاه‌ها باید در دستورکار وزارت علوم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان در پایان با ذکر این نکته که هرمزگان در آینده نقش مهمی را در کریدورهای ملی و بین‌المللی ایفا می‌کند، عنوان کرد: ایجاد و تجهیز آزمایشگاه دانشگاه جامع هرمزگان علاوه بر خلق سرمایه و افزایش ضریب اطمینان فعالیت‌ها استانی، می‌تواند به سایر نقاط دکشور نیز خدمات ارائه کند و اقدامات آزمایشگاهی مربوط به صادرات و واردات محصولات مختلف را بر عهده داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha