۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1171
کد خبر: 85099934
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با سوسک سرخرطومی در سطح ۶۳ هزار هکتار از نخلستان‌های سیستان‌ و بلوچستان

زاهدان- ایرنا- مدیریت حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون کار ردیابی سوسک سرخرطومی خرما در سطح بیش‌از ۶۳ هزار و ۲۲۰ هکتار انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا غلامحسین تیموری روز چهارشنبه در نشست کمیته استانی مدیریت سرخرطومی حنایی خرما اظهارداشت: سوسک سرخرطومی حنایی به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین آفت‌های درختان نخل نام برده می‌شود که برای زندگی، لانه سازی و پرورش لارو به طور معمول از تنه درخت برای رشد و تکثیر خود استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: در جریان ردیابی و مبارزه با سوسک سرخرطومی حنایی تعداد چهار هزار و ۲۵۹ اصله خرما آلوده تشخیص داده شده که تیمار چهار هزار و ۱۹۲ اصله درخت خرما انجام و ۶۷ اصله نخل نیز بدلیل میزان بالای خسارت وارده شده امحا شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آفت سرخرطومی خرما علاوه بر خسارت مستقیم که از بابت تغذیه لارو آفت از تنه درخت و آوندهای آن انجام می شود عامل ورود عوامل قارچی و باکتریایی به داخل تنه بوده که در نهایت درصورت عدم مبارزه به موقع باعث مرگ درخت می شود.

وی به کشاورزان نخل کار سیستان و بلوچستان توصیه کرد که با توجه به پراکندگی درختان آلوده در سطح نخلستان ها باید تمامی درختان آلوده توسط کارشناسان ماهر مورد بازبینی قرار گیرد.

سیستان وبلوچستان دارای بیش‌از ۶۹ هزار هکتار نخلستان است و نخلستانها افزون بر۷۰ درصد باغات استان را به خود اختصاص داده اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha