۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85097501
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان جنوبی: نگاه‌ها به جذب سرمایه‌گذار تغییر کند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نگاه‌ها به جذب سرمایه‌گذار در استان باید تغییر کند و مسئولان متولی بیش از پیش همراهی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز یکشنبه در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کارگر و تولید همراه با تقدیر از خانه‌های بهداشت و کارفرمایان سلامت‌محور خراسان جنوبی افزود: سال گذشته شاهد جذب سرمایه‌گذاری‌های خوبی بودیم و نسبت به سال قبل‌تر وضعیت استان خوب بود.

وی با انتقاد از آنچه نگاه‌ها و فضاهای بسته در برخی دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه سرمایه‌گذاری نامید، اظهار داشت: باید درخصوص تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری با مشارکت فعال رسانه‌ها فرهنگ‌سازی شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر "مهار تورم و رشد تولید" گفت: مهار تورم متوقف بر رشد تولید است و رشد تولید در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و بهره‌وری است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال نباید در دستگاه‌های اجرایی کارها را به روال عادی و روتین دنبال کنیم بلکه با درک شرایط موجود باید گام‌های خوب و موثری برداریم.

قناعت عنوان کرد: جامعه کارگری ما در کشور علیرغم اینکه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند اما همواره همراه و پشتیبان نظام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تولید کالاهای داخل استان نباید کالاهای مشابه سایر استان‌ها وارد ‌شود گفت: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی مکلف شدند از کالاهای تولیدی داخل استان استفاده کنند و رسانه‌ها در این خصوص مانند گذشته ورود پیدا کنند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از استان‌های برتر در زمینه پرداخت معوقات کارگری است گفت: در حوزه اقتصادی هم اقدامات خوبی در استان رقم خورده و سال گذشته ۳۸۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد شناسایی شد که با تلاش مسئولان متولی ۱۹۹ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

وی با بیان اینکه هفته کار و کارگر فرصت مناسبی برای تقدیر از کارگران به عنوان پیشگامان تولید است افزود: حقوق کارگر و مباحث مربوط به آن در نگاه اول این طور برداشت می‌شود که اولین بار در غرب به این موضوع پرداخته شده و در متون دینی و فقهی ما کمتر به آن پرداخته شده است.

قناعت گفت: اگر در این خصوص نگاه عمیق‌تری داشته باشیم، متوجه می‌شویم که اسلام مقام والا و ارزشمندی برای کارگران قائل شده و قرن‌ها پیش از غرب، اسلام به حقوق بنیادین کار و کارگر پرداخته و عظمت بالایی به کار و کارگر بخشیده است.

وی اظهار داشت: در دیدگاه‌های مادی غرب از کارگر به عنوان ابزار استفاده می‌کنند اما اسلام کارگر را مجاهد فی سبیل الله می‌داند و نگاه جمهوری اسلامی ایران به کارگر با نگاه غرب متفاوت است لذا علاوه بر ارزش مادی برای کارگر ارزش معنوی بالایی قائل هستیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به کار و کارگر از یک زاویه باعث رشد اقتصادی کشور و از نگاه دیگر باعث پیشرفت و رشد هر منطقه می‌شود، از نظر روحی و روانی نیز کار باعث تحرک و شادابی جامعه می‌شود.

وی افزود: اختصاص یک روز به کارگران شاید به لحاظ تشریفات در راستای حفظ کرامت و جایگاه رفیع آنان باشد اما هر روز، روز کارگر است.

قناعت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه و خاصی به حوزه کار و کارگری دارند عنوان کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری "کارگران ستون اصلی و خیمه تولید هستند" لذا باید درخصوص سه موضوع اصلی برای کارگران برنامه‌ریزی و اقدام عملی داشته باشیم.

وی افزایش فرصت‌های شغلی در جامعه، تنظیم عادلانه روابط کار و تامین امنیت شغلی را سه راهکار موثر درباره جامعه کارگری ذکر کرد و گفت: باید اقتصاد کشورمان را براساس ظرفیت‌های داخلی، ملی و دینی بنا کنیم و فقط به فروش نفت اتکا نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعهد استان برای ایجاد ۱۰ هزار و ۷۷۹ فرصت شغلی در سال گذشته و تحقق اشتغال بیش از این تعهد تصریح کرد: با همراهی کارفرمایان، کارگران و مسئولان استان توانستیم رتبه دوم کشور را در زمینه تحقق اشتغال در کشور کسب کنیم.

وی افزود: در جامعه جهانی سیر نزولی دلار در حال رقم خوردن است، موضوعی که چند سال پیش مقام معظم رهبری مطرح کردند و در دولت‌های گذشته جدی گرفته نشد اما در حال حاضر این اتفاق بین کشورهای مختلف در حال وقوع است به طوری که شاهد سیر نزولی و پایین آمدن یکه‌تازی دلار هستیم.

قناعت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نباید شالوده، پایه و اساس اقتصاد کشور را به موضوعات جهانی، صادرات نفت و دلار گره بزنیم که البته اقدامات خوبی در این خصوص شروع شده است.

وی گفت: برای پیشرفت و رونق اقتصاد کشور باید به دو موضوع جذب سرمایه‌گذار و احترام به جامعه کارگری توجه ویژه داشته باشیم و جامعه کارگری از امتیازات و حقوق شایسته‌ای برخوردار باشند لذا تکریم کار و کارگر مورد تاکید مستمر ماست و احترام به کارگر باید تبدیل به فرهنگ عمومی شود که باید مدیران و مسئولان به این موضوع خوب بپردازند.

سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید و تقدیر از خانه‌های بهداشت و کارفرمایان سلامت‌محور سال ۱۴۰۱ استان به مناسبت هفته کار و کارگر (۵ تا ۱۱ اردیبهشت) امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha