۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85097533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث کار در خراسان جنوبی هشت درصد کاهش یافت

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳
کد خبر: 85097533
حوادث کار در خراسان جنوبی هشت درصد کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل‌تر کاهش هشت درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا اشرفی روز یکشنبه در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کارگر و تولید همراه با تقدیر از خانه‌های بهداشت و کارفرمایان سلامت‌محور خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد افزود: از مجموع ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر تعهد اشتغال استان، تعداد ۱۷ هزار و ۶۶۴ نفر معادل ۱۶۳.۸ درصد توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ثبت شده است.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی در زمینه تحقق اشتغال برابر آخرین ارزیابی و اعلام وزارت متبوع رتبه دوم را بین ادارات کل استان‌های کشور کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد استان در جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: از ابتدای طرح تاکنون تعدا سه هزار و ۲۱۲ طرح ارسال شده که به تعداد سه هزار و ۱۴۹ طرح به مبلغ بیش از ۴۲۱ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل طرح پرداخت شده که منجر به فرصت شغلی برای هفت هزار و ۲۸۸ نفر در استان شده است.

اشرفی بیان کرد: تعداد هزار و ۳۴۱ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده و تعداد ۲ هزار و ۲۹۱ نفر تحت پوشش مشاغل خانگی فعالیت دارند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه کمیسیون کارگری استان در سال گذشته افزود: در حال حاضر تعداد ۲۲ واحد مشکل‌دار با هزار و ۳۷۰ کارگر دارای معوقات کارگری هستند.

اشرفی با بیان اینکه اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۶۶۸ بازرسی با اولویت واحدهای معدن، ساختمان، تولیدی و کارگاه‌های پرخطر استان انجام شده است، اضافه کرد: در استان ۱۱ هزار و ۲۳۷ واحد اقتصادی فعال وجود دارد که بیش از ۱۳۱ هزار بیمه شده اصلی هستند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۴۱ تعاونی با گرایش‌های مختلف در سطح استان ایجاد شده که با راه اندازی این تعداد تعاونی برای هزار و ۵۶ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۱۴ کاریابی غیردولتی به همراه مراکز خدمات اشتغال دولتی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی (شهرستان‌های فاقد کاریابی) در زمینه مشاوره و ثبت‌نام جویندگان کار، معرفی فرصت‌های شغلی و به کارگماری فعالیت دارند.

وی افزود: سال گذشته با ثبت‌نام چهار هزار و ۶۸۲ نفر توسط کاریابی‌ها و مراکز خدمات اشتغال دولتی در استان تعداد هزار و ۶۵۰ نفر به کارگماری شدند.

۳۴ کارگر، گروه‌های کار، واحدهای نمونه و گروه کار نمونه فرهنگی در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کارگر و تولید همراه با تقدیر از خانه‌های بهداشت و کارفرمایان سلامت‌محور خراسان جنوبی تجلیل شدند.

 پنجم تا یازدهم اردیبهشت‌ هفته کار و کارگر نام دارد و یازدهم اردیبهشت در تقویم رسمی کشور مصادف با اول ماه مِه، روز جهانی کار و کارگر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha