شورای شهر قشم رتبه برتر استانی و کشوری کسب کرد

قشم - ایرنا - مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان از کسب رتبه برتر استانی و کشوری توسط شورای اسلامی شهر قشم خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم، صفر صادقی‌ پور افزود: شورای اسلامی شهر قشم در همایش ملی روز شوراها که صبح امروز (نهم اردیبهشت ۱۴۰۲) با حضور «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و شرکت سه هزار و ۵۰۰ از اعضای شوراهای کشور در تالار وزارت کشور برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفت.

وی ادامه داد: برنامه ریزی دقیق در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و زیست محیطی از مهمترین مسائل شهری است که باید مورد توجه شوراها باشد.

شورای شهر قشم رتبه برتر استانی و کشوری کسب کرد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری هرمزگان گفت: شورای اسلامی شهر قشم موفق شد بر اساس ارزیابی های استانی و ملی در هر ۲ بخش به عنوان شورای برتر استانی و کشوری برگزیده شده است.

صادقی‌پور خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر قشم به عنوان شورای الگو در سطح استان هرمزگان مطرح است.

به گزارش ایرنا، شکل گیری نهاد شورا توصیه موکد دین مبین اسلام در جهت همفکری و مشورت در امور مختلف است که باعث می شود مردم در تعیین سرنوشت خویش تاثیر مستقیم داشته باشند.

در واقع شوراها زبان گویای مردم در برابر مسئولان و نهادهای مختلف محسوب میشوند و اعضای آن نیز به عنوان وکلای مردم، پیگیر مسائل و مشکلات آنها هستند.

شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای فرا دست در سراسر کشور از ارزشمند ترین ثمرات و برکات شجره طیبه انقلاب اسلامی و نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی هستند.

نهم اردیبهشت سالروز فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل شوراها در سال ۱۳۵۸ و سالروز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران در سال ۱۳۷۸ است؛ این روز در تقویم روز شوراها نام گرفته است.

شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha