فرماندار قشم: شوراهای اسلامی اثر گذارترین نهادهای مدنی جامعه هستند

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم با بیان اینکه شوراهای اسلامی گسترده ترین، با نفوذ ترین و اثرگذار ترین نهادهای مدنی جامعه هستند گفت: این انجمن های رایزنی رابط بین مردم و دولت هستند که فلسفه وجودی آنها برطرف کردن مشکلات جامعه در شهر و روستا به منظور رفاه حال مردم است.

محمد محمد حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: نهم اردیبهشت روز تاسیس شوراهای اسلامی است که زمینه ساز تاثیرگذاری هرچه بیشتر مردم در تعیین سرنوشت جامعه بوده و بیانگر تاثیر جدی تر مردم در اداره امور شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: بی شک همراهی، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شوراها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشات گرفته از آرای مردم می توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.

فرماندار قشم با بیان اینکه کارنامه شوراها در طول عمر انقلاب اسلامی، قابل قبول بوده و شوراها نیز باید در راستای برقراری شهری سالم و زیبا تمام تلاش خود را به کار بندند، گفت: این محل های کنکاش و مشورت عامل محوری در تقویت همبستگی اجتماعی و تسهیل و راهبری مسیر توسعه شهر و روستا بشمار می روند.

محمد حسینی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است که تجلی حضور مردم در عرصه اداره کشور بوده و یکی از فراگیرترین نهادهای مردمی است، افزود: بایسته است که شوراها رسالت بزرگ خود را که جامع نگری، آینده نگری و احساس مسوولیت است، رعایت و حفظ کنند.

شوراهای اسلامی شهر و روستا و شوراهای فرا دست در سراسر کشور از ارزشمند ترین ثمرات و برکات شجره طیبه انقلاب اسلامی و نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی هستند.

نهم اردیبهشت سالروز فرمان امام خمینی مبنی بر تشکیل شوراها در سال ۱۳۵۸ و سالروز آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران در سال ۱۳۷۸ است؛ این روز در تقویم روز شوراها نام گرفته است.

شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha