پیشروی به سمت مهار کرونا؛ رنگ پرخطر از  مازندران پَر کشید

ساری- ایرنا- با رخت بربستن رنگ های به نسبت پُرخطر کرونایی از نقشه رنگبندی مازندران این استان بعد از هفته ها وضعیت آرام در شیوع این بیماری را به خود دیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نارنجی به عنوان رنگ به نسبت پرخطر کرونایی از ۱۵ بهمن پارسال در نقشه رنگبندی مازندران جاخوش کرد و سوادکوه در زمره چنین وضعیت رنگبندی قرار گرفت و بدینگونه این استان به طور رسمی به مرحله ورود به وضعیت پرخطر کرونایی پا گذاشت.

تا پیش از این و از ۱۹ شهریور تا ۱۵ بهمن پارسال مازندران رنگ نارنجی در نقشه کرونایی استان جایی نداشت و پراکندگی رنگ های کرونایی حول محور زرد و آبی بود.

اما در اواسط زمستان پارسال با تغییر این رویه و وخامت وضعیت کرونا در مازندران، در رنگبندی هر هفته نه تنها بر تعداد شهرهای نارنجی افزوده شد برخی از شهرها نیز رنگ قرمز به خود گرفتند و پس از ماهها در ۱۹ اسفند با قرمز رنگ شدن گلوگاه، بار دیگر پای این رنگ کرونایی به استان باز شد. موضوعی که همواره در آنزمان از سوی مسوولان حوزه بهداشت و درمان هشدار داده شد و حتی در آن ایام به مسافرانی که قصد سفر به این استان را داشتند توصیه شد تا دُز یادآور واکسن کرونا خود را تزریق کنند.

همچنین این روند صعودی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ باعث شده بود براساس آمار ارائه شده از مسوولان بهداشت و درمان مازندران حدود نیمی از تست آزمایش کرونا افراد در این استان مثبت باشد .

اما با این احوال در آن برهه زمانی بنا به دلایل مشخص و ظاهری که همان استفاده نکردن از ماسک توسط اکثر مردم و حضور در دورهمی ها و عیددیدنی های نوروز، این بیماری طغیان کرد و باعث شد تا در آن ایام علاوه بر افزایش تعداد شهرهای پُرخطر و نسبتا پُرخطر کرونایی مازندران تعدادی از هم استانی ها جان خود را از دست بدهند.

بنا به آمار ارائه شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران و بابل در فروردین امسال ۴۴ نفر براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند .

اما از هفته گذشته شرایط کرونا در مازندران اندکی تغییر کرده است و آمار روزانه شناسایی مبتلایان جدید به این بیماری و نیز بستری افراد نشان دهنده کاهش نسبی این بیماری در استان است چراکه علاوه بر اینکه شهر قرمز از هفته گذشته از این استان پَرکشید این هفته نیز خبری از شهرهایی با رنگ نارنجی نیست.

پیشروی به سمت مهار کرونا؛ رنگ پرخطر از  مازندران پَر کشید

بنا به تازه ترین گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر هیچیک از شهرهای مازندران در وضعیت نارنجی و قرمز قرار ندارند و ۱۲ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان آبی هستند.

گلوگاه، بهشهر، ساری، جویبار، سوادکوه، بابلسر، فریدونکنار، نوشهر، تنکابن، کلاردشت، عباس آباد و رامسر در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و نکا، میاندورود، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه شمالی، آمل، بابل، محمودآباد، نور و چالوس هم در وضعیت آبی قرار دارند.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد. وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha