عقب‌گرد کرونا در مازندران

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبر: 85090071
عقب‌گرد کرونا در مازندران

ساری- ایرنا- در رنگبندی جدید کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، مازندران پس از اینکه هفته گذشته وارد رنگ‌ قرمز شد از این وضعیت خارج و روند شیوع کرونا در این دیار کُند شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲ شهر نارنجی، ۱۵ شهر زرد و پنج شهر آبی جدیدترین وضعیت رنگبندی کرونایی مازندران است.
تا هفته قبل گلوگاه تنها شهر قرمز مازندران بود که اکنون این شهر نیز از جرگه شهرهای قرمزپوش کشور خارج شده است.

بر اساس آخرین اطلاع رسانی در حال حاضر گلوگاه و کلاردشت در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و همچنین نکا، ساری، قائمشهر، سیمرغ و بابل از مناطق با وضعیت آبی هستند.
۱۵ شهرستان استان نیز جزو مناطق زرد نقشه کرونایی مازندران شامل بهشهر و میاندورود، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، آمل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد و تنکابن و رامسر است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد. وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.

عقب‌گرد کرونا در مازندران

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha