۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85094327
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برای نخستین شهید ترور بعد از انقلاب اسلامی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85094327
برای نخستین شهید ترور بعد از انقلاب اسلامی

کرمان - ایرنا - سالگرد شهادت سپهبد ولی الله قرنی، نخستین شهید ترور بعد از انقلاب اسلامی زمان مناسبی بود برای گرامیداشت یادوخاطر این شهید و سایر شهدای ارتش در کرمان.

به گزارش ایرنا شهید سپهبد محمدولی (ولی الله) قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در منزل خود توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید؛ شهیدی که فرمانده قرارگاه متطقه ای جنوبشرق ارتش مستقر در کرمان با اشاره به اعتماد امام راحل به این شهید گفت: این شهید بزرگوار نقش بی نظیری در جلوگیری از تجزیه کشور در ابتدای پیروزی انقلاب داشت.

سرتیپ امیر غلامعلیان روز پنجشنبه در آیین یادواره سرلشگر شهید ولی الله قرنی افزود: شهید قرنی نخستین شهید ترور پس از پیروزی انقلاب بود و دشمن در طول دشمنی ها با ایران اسلامی، ۱۷ هزار نفر را ترور و شهید کرد که این رقم افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است.

وی تاکید کرد: بسیاری از شهدای ارتش مانند شهید بایندر، آبشناسان و منفرد حتی برای برخی از مسئولان ما ناشناخته هستند که برای ماندگاری کشور و نظام حماسه آفریدند.

برای نخستین شهید ترور بعد از انقلاب اسلامی

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش اظهار داشت: قرارگاه منطقه ای ارتش به منظور گرامیداشت و بیان رشادت های پیشکسوتان ارتش برنامه دارد که با هدف تحقق جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است.

وی اظهارداشت: شهید قرنی از شهدای مظلوم ارتش جمهوری اسلامی است و این شهید در خیلی از اوصاف و رکوردها جزو اولین ها قرار دارد که با درجه سرلشکری به دلیل مبارزات انقلابی و ارتباط گسترده با بدنه انقلاب و شخص امام راحل از ارتش شاه اخراج شد، در حالی که منشا خدمات گسترده ای برای انقلاب است.

امیر غلامعلیان افزود: شهید قرنی نخستین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی است که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب با حکم امام(ره) به این سمت منصوب شد و اولین شهید ترور از ۱۷ هزار شهید ترور انقلاب اسلامی است.

وی گفت: وی با شم اطلاعاتی قوی در سال اول انقلاب توطئه ها و فتنه ها برای تجزیه ایران را خیلی زود تشخیص داد و مخالفان انقلاب حضور او در بدنه ارتش را برنتابیدند تا اینکه در سوم اردیبهشت سال ۵۸ او را در منزل شخصی خود ترور کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق کشور با اشاره به ویژگی های شهید قرنی تصریح کرد: این شهید شیفته قدرت نبود، ساده زیست بود و لباس سربازی را با هیچ عنوان دیگری عوض نکرد.

وی تاکید کرد: سرلشگر قرنی مشاوری بسیار امین و برجسته برای امام(ره) بود و در شرایطی که اوایل انقلاب اطراف امام خمینی را احزاب مختلف گرفته و دنبال سهم خواهی از انقلاب بودند، اما شهید قرنی مشورت های کارشناسانه به ایشان ارائه می کردند.

به گزارش ایرنا آیین سالگرد شهادت سرلشگر ولی الله قرنی با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان و مردم در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد. در این آیین همچنین از جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران ارتش با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha