۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85091115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم سوریه خواهان پایان اشغالگری ترکیه شدند

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85091115
مردم سوریه خواهان پایان اشغالگری ترکیه شدند

تهران - ایرنا- اهالی «راس العین» در شهر الحسکه سوریه با برپایی تظاهرات خواهان پایان اشغالگری ترکیه و خروج نظامیان آن از خاک کشورشان شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری المعلومه، اهالی روستاهای «الراویه» و «العزیزه» در حومه غرب راس العین در شهر الحسکه پس از آنکه نیروهای نظامی ترکیه شروع به حفر خندق در زمین‌های این مناطق کردند، با برگزاری تظاهرات و سردادن شعارهایی، از نیروهای نظامی ترکیه خواستند تا خاک سوریه را ترک کنند.

بر اساس این گزارش، در جریان این تظاهرات، عده‌ای از اهالی روستاهای یاد شده سعی کردند به یکی از سربازان مسلح ترکیه حمله کنند، اما برخی برای جلوگیری از درگیری با نظامیان و بروز تلفات، مانع آن‌ها شدند.

به نوشته المعلومه، نیروهای نظامی ترکیه طی دو روز گذشته با حفر خندق طولانی در زمین‌های دو روستای یاد شده، از حضور اهالی در زمین‌های خود جلوگیری کردند که این موضوع اعتراض ساکنان را در پی داشت.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

این در حالی است که آنکارا ۲۵ مهرماه ۹۸ در اقدامی غیرقانونی برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

ارتش ترکیه هم اکنون بیش از یکصد پایگاه غیرقانونی در شمال سوریه ایجاد کرده، در حالی که آنکارا مدعی است که حضور نظامیانش در شمال سوریه با هدف جلوگیری از تهدید گروه‌های کردی است، دمشق این اقدام را اشغالگری می‌داند.

دولت دمشق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رییس دوره‌ای شورای امنیت، نسبت به حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک خود اعتراض کرده و خواستار خروج این نیروها از سوریه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha