ساپینتو: تنها هدفمان پیروزی در دربی است/ پرسپولیس در بازی رفت استحقاق تساوی نداشت

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تنها هدف من و شاگردانم پیروزی در دربی فردا است.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی فردا مقابل پرسپولیس با تبریک عید فطر گفت: دربی همیشه یک مسابقه ویژه، یک بازی بزرگ برای هر دو تیم و هواداران است. این دربی یک ویژگی خاص هم دارد که دربی شماره 100 است. همچنین به این خاطر که هر دو تیم می‌خواهند برنده باشند، دربی فردا یک بازی ویژه است و مساوی برای هیچ‌کدام جذاب نیست و تنها هدفمان این است که برنده باشیم.

ساپینتو در ادامه با تکرار این جمله که هدف ما فقط برد است،اظهار داشت: با این پیروزی خیلی نزدیک تر به قهرمانی می‌شویم. فقط نزدیک‌تر؛ الان سپاهان بالای جدول‌ و هم امتیاز ما هست. این سه تیم و بازی‌های باقیمانده خیلی مهم است و ما بازی‌های بسیار سختی را پیش رو داریم و به همین خاطر قدم به قدم جلو می‌رویم و قدم اول فرداست و بسیار سخت برای کسب سه امتیاز می‌جنگیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که اگر جای یحیی گل‌محمدی بود، نگران کدام بازیکن استقلال بود، تاکید کرد: باید نگران همه بازیکنان استقلال باشد، همان طور که ما حواسمان به همه بازیکنان حریف هست. آنها بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارند، ما هم بازیکنان خوبی داریم و در شرایط خوبی هستیم. امیدوارم بتوانیم این روند را با این بازیکنان باکیفیت و نتایج خوب ادامه دهیم.

وی درباره اینکه برد پرگل مقابل هوادار ممکن است تمرکز بازیکنانش را در دربی پایین بیاورد، گفت: بازیکنان ما بسیار متمرکز هستند. ما بازی با هوادار را یک هفته پیش فراموش کردیم. در اولین تمرین‌مان در این هفته روی بازی پرسپولیس تمرکز کردیم و تمام فکر و ذهنمان روی این بازی است. می‌دانیم دقیقا چه می‌خواهیم و چه کاری را باید انجام بدهیم که ببریم. 

سرمربی استقلال درباره داوری دربی، اضافه کرد: من فکر می‌کنم آقای پیام حیدری داور خیلی باتجربه‌ای است، کارش را تا اینجا خوب، جدی و با صلاحیت و شایستگی انجام داده است. امیدوارم که او و تیمش یک قضاوت خوب، بدون هیچ اشتباهی برای ما و تیم حریف داشته باشند. ما نمی‌خواهیم اشتباهی برای ما پیش بیاید.

وی در ادامه درباره پرداخت بدهی آندره‌آ استراماچونی هم گفت: ما فقط روی بازی تمرکز کرده‌ایم. از ماه‌ها قبل روی بازی تمرکز داشته‌ایم، سعی می‎‌کنیم به مسائل اطراف تیم کاری نداشته باشیم و فقط روی بازی تمرکز کنیم. این رفتاری است که ما الان داریم و در پایان فصل زمان داریم راجع ‌به این مسائل و خیلی از چیزهای دیگر صحبت کنیم.

ساپینتو درباره آنالیز دربی رفت برای استفاده از نقاط ضعف پرسپولیس برای بازی فردا، خاطرنشان کرد: مانند بازی‌های قبلی برای بازی فردا روی نقاط ضعف حریف کار کرده‌ایم. متاسفانه در بازی قبلی پرسپولیس استحقاق مساوی را نداشت ولی این اتفاق افتاد. بعضی وقت‌ها روی ضربات ایستگاهی این اتفاق پیش می‌آید اما اینطور نیست که ما الان بیشتر از قبل کار می‌کنیم، ما همیشه بسیار جدی کارمان را انجام می‌دهیم و مطالعه می‌کنیم که نقاط قوت حریف چه هست و روی چه مسائلی کار می‌کنند. امیدوارم فردا نتوانند روی ضربات ایستگاهی هیچ کار انجام بدهند.

ساپینتو در پاسخ به این سوال که در دربی‌های گذشته ترس از باخت باعث تساوی و بازی محتاط دو تیم می‌شد اما به نظر می‌رسد ماجرای دربی فردا با توجه به شرایط جدول فرق می‌کند، گفت: راجع‌به من که صحبت نمی‌کنید؟ ما بازی می‌کنیم که ببریم. به همه حریفانمان احترام می‌گذاریم ولی از هیچ حریفی نمی‌ترسیم، حتی اگر با رئال مادرید بازی کنیم. فردا هم بازی می‌کنیم که پیروز شویم.

وی درباره شایعه ترک ایران، اظهار داشت: من درباره شایعات صحبتی نمی‌کنم و فقط رو بازی تمرکز دارم.

سرمربی استقلال درباره اینکه در بازی فردا فقط 15 هزار نفر تماشاگر حضور دارند هم تصریح کرد: این یک حسرت و یک اتفاق بد برای هواداران و همه است اما اگر اینطور تصمیم گرفته‌اند، همین طور هست و ما نمی‌توانیم تغییر دهیم. مانند تغییر ساعت بازی که از 17:30 به 16 تغییر کرد و هوا گرم‌تر است، این تصمیمی است که گرفته شده و باید به آن احترام بگذاریم.

ساپینتو در پاسخ به این سوال که «آیا برنده بازی فردا می‌تواند قهرمان لیگ شود؟» نیز گفت: همه چیز در فوتبال ممکن است.

وی در پاسخ به سوال پایانی درباره اینکه اگر در بازی فردا استقلال ببازد یا امتیاز از دست بدهد، آیا از قهرمانی ناامید می‌شود یا نه، گفت: من اینطور فکر نمی‌کنم و فقط به برد فکر می‌کنم. برای من «اگر» هیچ است و معنی ندارد. فقط روی بازی تمرکز می‌کنیم و باور دارم که می‌توانیم سه امتیاز را بگیریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha