گل‌محمدی: تساوی به‌درد هیچ تیمی نمی‌خورد/ دربی را ببرم، دونادونی کجا می‌رود؟

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دربی مهمی پیش رو است چون تساوی هر دو تیم را از قهرمانی دور می‌کند اما حیف است که بازی به این حساسی، با این همه بی‌سلیقگی در برنامه‌ریزی برگزار شود!

به گزارش ظهر شنبه ایرنا، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال در یکصدمین شهرآورد پایتخت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دربی‌هایی است که پیش رو داریم چرا که شرایط جدول به نحوی است که تساوی به درد هیچ تیمی نمی‌خورد و هر دو تیم را از قهرمانی دور می‌کند به همین خاطر هم ما و هم استقلال دنبال برد در این دیدار هستیم.

وی افزود: شرایط به نحوی است که هر دو تیم برای برد وارد زمین می‌شوند. این نشانه خوبی است که شاهد یک بازی با کیفیت باشیم. امیدوارم  بتوانیم شرایط را به نفع خودمان رقم بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اضافه کرد: در چنین شهرآوردهایی حفظ تمرکز در طول بازی خیلی مهم است. هم استقلال و هم ما بازیکنان باکیفیت و شرایط کیفی خوبی داریم و فکر می‌کنم شاهد یک دربی جذاب باشیم. امیدوارم بتوانیم از موقعیت‌های‌مان استفاده کنیم. هدف ما جز پیروزی چیز دیگری نیست. در تمام برنامه‌ریزی‌های تمرینی و صحبتی که با بازیکنان داشتیم، فقط به بردن دربی فکر کردیم.

وی با اشاره به شرایط استقلال هم گفت: استقلال هم تیم باکیفیتی است و از حضور مربی خوب و کاربلد و بازیکنان با کیفیتی بهره می‌برد. آنها تیم قابل احترامی هستند و مدعی قهرمانی. همانطور که گفتم بازی برای هر دو تیم سخت است و هر تیمی بتواند از موقعیت‌هایش به خوبی استفاده کند و در دفاع ‌بدون اشتباه باشد می‌تواند برنده از زمین خارج شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با برگزاری شهرآورد در حضور تعداد محدود هواداران و تاثیر این موضوع روی کیفیت شهرآورد نیز خاطرنشان کرد: این دربی می‌توانست بالای صدهزارنفر تماشاگر داشته باشد اما به خاطر امکانات قدیمی و فرسوده با این مشکل مواجه شدیم. از طرفی الان ساعت برگزاری دربی را ببینید! یک ساعت از بازی نصف زمین آفتاب و نصف دیگر سایه است. واقعا حیف است. این همه بی‌سلیقگی.

گل‌محمدی گفت: می‌شد این دربی در ساعت دیگری برگزار شود که هواداران بیشتری بیایند و از دیدن بازی تیم‌هایشان لذت ببرند اما دیگر بی‌سلیقگی زیاد است. این نشان می‌دهد متاسفانه اولویت فوتبال نیست. فقط هدفشان این است که یک بازی بدون دردسر برگزار کنند و تمام شود برود وگرنه دلیلی ندارد دربی به این جذابی و حساسی را ساعت ۴ بعد از ظهر برگزار کنند!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره قضاوت پیام حیدری در این شهرآورد گفت: قبل از بازی درست نیست در مورد داوری صحبت کنیم. برای پیام حیدری و تیم داوری آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم تیم داوری عملکرد خوبی داشته و بهترین مرد زمین داور باشد.

وی در مورد اینکه هواداران پرسپولیس معتقد هستند که در آستانه شهرآورد مشکلات مدیریتی استقلال حل شد تا این تیم با روحیه بهتری پای به دربی بگذارد، گفت: این تصمیمات مدیریتی است و زیاد به بازی و بحث‌های فنی مربوط نمی‌شود. در مورد این مسائل حرفی ندارم و دوست دارم تمرکزم بیشتر روی مسائل فنی باشد. این‌ها بحث‌های مدیریتی و هواداری است و ترجیح می‌دهم به آن واکنشی نداشته باشم.

سرمربی سرخپوشان پایتخت درباره شایعاتی که مبنی بر جدایی‌اش از پرسپولیس و حضور روبرتو دونادونی در این تیم مطرح می‌شود، گفت: من فقط یک سوال دارم، اگر من فردا نتیجه بگیرم دونادونی کجا می‌رود؟ نگران من هستند یا دونادونی؟ امیدوارم جای خوب برای آن بنده خدا داشته باشند که یک جا بتواند برود.

سرمربی پرسپولیس در مورد استفاده از لیاندرو پریرا در بازی فردا نیز تاکید کرد: این که چه کسی بازی کند بستگی به تمرین دارد. هر بازیکنی که بتواند خوب تمرین کند، بازی می‌کند و بستگی به عملکرد بازیکن دارد.

وی درباره آمار خوبش در بازی‌های بزرگ نیز گفت: دوست دارم سوالات در مورد بازی باشد اما سوالات در مورد بحث‌های غیرفنی است. من توانایی محدودی دارم. تلاش من این است که برای پرسپولیس و هوادارانش خوب کار کنم و تا جایی که بتوانم به تیم کمک کنم. ساعت تمرین را چندبرابر کردم تا مثمرثمر باشم. هر وقت احساس شود حضورم تاثیر ندارد، می‌روم.

گل‌محمدی گفت: نگران این نباشند چه کسی هست یا نیست. من تا وقتی هستم تمام تمرکز و انرژی‌ام را برای پرسپولیس می‌گذارم. البته هرجا باشم این کار را می‌کنم.

وی تاکید کرد: امسال سعی کردم وقت و انرژی بیشتری برای تیم بگذارم تا بلکه بتوانم پاسخگوی هواداران باشم. امیدوارم شرایط طوری باشد هواداران که راضی باشند. علی‌رغم مشکلاتی که بود سعی کردیم آن را برطرف کنیم که هواداران در جریان هستند. تمام تلاش ما این است که پرچم پرسپولیس برافراشته باشد.

بازیکن اسبق تیم ملی ایران درباره اینکه تیمش معمولا در دقایق پایانی مسابقات عملکرد خوبی ندارد، گفت: خیلی از بازی‌ها بوده که ما لحظات آخر بازی را برگرداندیم. البته برخی بازی‌ها هم شاید در این دقایق پایانی غافلگیر شده باشیم. هیچ تیمی دوست ندارد عقب باشد اما باید سعی کنیم تمرکزمان را حفظ کنیم و این را در صحبت‌هایم گفتم. باید تمرکز داشته باشیم تا این نتیجه را در بازی حفظ کنیم و در بخش دفاع و حمله این تمرکز حفظ شود.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود برنده دربی قهرمان لیگ خواهد شد، اضافه کرد: سپاهان عملکرد خوبی داشته و اگر چهار بازی آخر را ببرد دیگر تفاوتی ندارد که ما چه نتیجه‌ای بگیریم. آنها قهرمان می‌شوند. ما باید صبر کنیم که سپاهان امتیاز از دست بدهد.

وی در مورد اینکه تیمش پارسال باوجود کسب بیش از ۶۰ امتیاز نایب قهرمان شد و امسال هم ممکن است این اتفاق تکرار شود، گفت: پارسال این اتفاق برایمان افتاد و ۶۳ امتیاز گرفتیم و دوم شدیم. ممکن است این اتفاق باز هم رخ دهد. از طرفی در لیگ‌های باکیفیت این اتفاق معمولا رقم می‌خورد و ممکن است تیم سوم هم بالای ۶۰ امتیاز بگیرد و قهرمان نشود. این نشان می‌دهد کیفیت لیگ ما بهتر شده و اتفاق خوبی برای فوتبال ما است. هرچقدر امکانات بیشتری به باشگاه‌ها بدهیم تا مربیان شرایط خوبی داشته باشند، کیفیت لیگ هم بیشتر می‌شود.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه در راه حساس قهرمانی یازده بازیکنش سه کارته و در خطر محرومیت هستند، گفت: من نگران نیستم چرا که بازی قبلی هم بازیکن سه کارته زیاد داشتیم اما بازیکنان آنقدر عملکرد خوبی داشتند که کارت نگرفتند.اگر بازیکنان از نظر جسمانی شرایط خوبی داشته باشند دلیلی ندارد کارت بگیرند. بازی فردا بازی خاصی است و تنش و درگیری زیاد است اما من نگران نیستم.

گل‌محمدی در مورد مصدومیت دو بازیکن تیمش از جمله محمد عمری یادآور شد: وضعیت عمری خوب است. شرایط خوبی دارد. او مصدومیت بدی داشت اما چهار، پنج روز گذشته خوب تمرین کرد و می‌تواند کمک کند.

سرمربی پرسپولیس در پایان در مورد اینکه آیا دربی پرگلی را شاهد خواهیم بود یا خیر گفت: نتیجه بازی بستگی به این دارد که چقدر تمرکز داشته باشیم. امروز هم آخرین روز تمرینی ما قبل از این مسابقه است که بیشتر تاکتیکی است. استفاده از موقعیت خیلی مهم است و اینکه به موقع گل بزنیم. همه چیز بستگی به شرایط بازیکنان در روز بازی دارد که در لحظه خوب تصمیم بگیرند. خیلی امیدوارم که به هدفمان که سه امتیاز است، برسیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha