۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85085748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ملی نماز برای سه هزار و ۶۰۰ سواد آموز البرز آغاز شد

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: طرح ملی نماز کلید بهشت است برای سه هزار و ۶۰۰ سواد آموز با هدف آموزش عملی احکام نماز و وضو در این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حجرگشت روز دوشنبه در همایش افتتاحیه متمرکز استانی طرح " نماز کلید بهشت است" که روز دوشنبه در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج برگزارشد، اظهار کرد: یکی از انگیزه‌های اصلی مبارزه با بیسوادی، کسب مهارت خواندن قرآن و اعمال دینی مانند نماز و قرائت قرآن است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی ( ره ) در مورد تربیت که فرمودند اساس عالم تربیت انسان است، خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت های آموزش دهندگان در کلاس را درست خواندن نماز به سواد آموزان تشکیل می دهد.

وی یادآورشد: ما وظیفه داریم به سواد آموزان روش صحیح وضو گرفتن و خواندن نماز را آموزش دهیم.

حجرگشت تصریح کرد: توجه به ترجمه نماز از دیگر موارد مهمی است که آموزش دهندگان باید در کلاس های درس به آن بپردازند.

وی ادامه داد: رسالت ما در کلاس در ۲ بخش آموزشی و تربیتی است که نباید از بعد تربیتی آن غفلت کنیم.

وی بیان کرد: طرح " نماز کلید بهشت است" می تواند نقش موثری در یاد گرفتن صحیح نماز در بین سواد آموزان استان البرز داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزافزود: ستاد اقامه نماز البرز در گسترش فرهنگ اقامه نماز درحوزه آموزش و پرورش استان همکاری همه جانبه دارد.

نماز و کارکردهای آن به سواد آموزان در البرز آموزش داده شود

رییس ستاد اقامه نماز استان البرز نیزگفت: نماز و کارکردهای آن به سواد آموزان دراستان با زبان ساده آموزش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل مرادی افزود: نماز به انسان آرامش می دهد زیرا انسان با نماز خواندن با خداوند ارتباط برقرار می کند.

وی تصریح کرد: نماز انسان را از غیبت، تهمت و بدی ها باز می گرداند لذا آموزش احکام دین و کارکردهای آن را به دیگران از جمله در مدارس ، خانواده و کلاس های نهضت سواد آموزی آموزش داده شود.

این مسوول بیان کرد: با انواع مشکلات و استرس هایی که وجود دارد، انسان به دنبال پناهگاهی می گردد که از او استمداد بجوید و به امید و پشتوانه او زنده بماند که این پناهگاه خداوند یکتا و بی همتاست.

وی یادآورشد: لازم است برای آشنایی سواد آموزان با موضوع مهم نماز از لوح فشرده ۱۰ دقیقه ای که تلفظ صحیح نماز را جمع بندی کرده است، استفاده شود.

وی افزود: مطالبی که در فرآیند آموزش نماز بیان می شود باید به گونه ای باشد که در فرد ایجاد انگیزه و آرامش قلبی کند.

سواد آموزان استان البرز ظرف مدت چهار ماه تحت پوشش طرح ملی نماز کلید بهشت قرار می گیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha