۲۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85356769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز پیش اجلاس های نماز در البرز

۲۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبر: 85356769
آغاز  پیش اجلاس های نماز در البرز

کرج – ایرنا – مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز ۱۴۰۲ در هفته آینده، گفت: پیش اجلاس های نماز از امروز چهارشنبه در این استان آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین «ابوالفضل مرادی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجلاس نماز با هدف بستر سازی مناسب فرهنگی و اجتماعی برای ترغیب نسل آینده به اقامه نماز براساس معرفت، بصیرت و بینش اسلامی برگزار می شود.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز اظهار کرد: هر ساله پیش از برگزاری اجلاس استانی نماز، پیش اجلاس نماز در شهرستان ها برگزار می شود که امروز در شهرستان های چهارباغ و نظرآباد و روز شنبه ۳۰ دی ماه در شهرستان های فردیس و طالقان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجلاس استانی نماز نیز روز یکشنبه یکم بهمن ماه برگزار خواهد شد، گفت: اجلاس شهرستانی نماز در ساوجبلاغ و اشتهارد به دلیل اقدام دیر هنگام در برگزاری جلسات به پس از اجلاس استانی موکول شده است.

مرادی با اشاره به اینکه اجلاس استانی نماز البرز با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین «محسن قرائتی» رییس ستاد اقامه نماز کشور در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار می شود، افزود: در این مراسم استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانداران و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در این مراسم از فعالان نماز و یاور نمازها و همچنین مدیران کل برتر در برگزاری نماز جماعت تجلیل می شود.

دانش آموزان و دانشجویان رویکرد اجلاس امسال

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: موضوع اجلاس امسال «نماز، نسل نو با تمرکز بر مدرسه، مسجد و دانشگاه» است که در همین راستا از ابتدای سال تحصیلی جلسات تبلیغی، ترویجی و تبیینی در مدارس و دانشگاه ها برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان های فردیس، نظرآباد، ساوجبلاغ و کرج بحث های شیوه های دعوت به نماز برای دانش آموزان با پرسمان و معارف نمازی برگزار کردیم که در این راستا فرم هایی طراحی شده با موضوع نماز نسل نو که دانش آموزانی که اهل نماز بودند چرایی نماز خواندن را نوشته اند و اگر نبودند دلیل آن را نوشتند.

مرادی گفت: همچنین در مدارس گفت وگوی چهره به چهره با دانش آموزان انجام شده ضمن اینکه برای مساجد نیز فرمی تهیه شده و از ائمه جماعات مساجد درخواست شده که مسایل و دغدغه های نسل نو را در دلیل حضور یا عدم حضور در مساجد و نقش خانواده و روحانیون در این مساله را از نوجوانان و جوانان بخواهند.

وی افزود: همچنین برای معاونان پرورشی مدارس در بستر فضای شاد چهار جلسه تبیینی در بحث نماز برگزار کردیم ضمن اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز جلساتی با موضوع دغدغه ها، فرصت ها و تهدیدهای نماز نسل نو با رویکرد دانشجویان برگزار شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha