استاندار: توسعه گردشگری سلامت در مازندران باجدیت پیگیری می‌شود

ساری- ایرنا- استاندار مازندران با اشاره به این‌که، گردشگری بخش مهم و جدایی ناپذیر این استان و توسعه شاخه‌های مختلف آن مورد نظر است، گفت: فعال سازی مراکز گردشگری سلامت در این دیار باجدیت پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز دوشنبه در بازدید از طرح های عمرانی و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل، افزود: با توجه به این موضوع مسوولیت برنامه های گردشگری سلامت استان به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل سپرده شد.
وی ادامه داد : این دانشگاه موظف است تمام مراکز گردشگری سلامت مازندران که قصد فعالیت در این حوزه را دارند با انجام کارهای مطالعاتی، هدایت و پشتیبانی های لازم را از آنها داشته باشد.
گردشگری سلامت یا health tourism که با عناوین "توریسم درمانی" و "توریسم سلامت" هم از آن یاد می‌شود، فرصتی بی‌نظیر برای کسب درآمدهای چشمگیر ارزی و توسعه اقتصادی است. بنا به گفته فعالان حوزه گردشگری سلامت، هر گردشگر سلامت دست کم سه برابر یک گردشگر عادی ارزآوری داشته و ۲ برابر آنها شغل ایجاد می‌کند.
گردشگری سلامت (Health tourism) که گاهی با نام گردشگری پزشکی (Medical tourism) نیز شناخته می‌شود، از قرن‌های گذشته در کشورهای مختلف وجود داشته، اما در سال‌های اخیر به عنوان یک صنعت پویا و جذاب، مورد توجه قرار گرفته است. سفر به سایر کشورها یا شهرها برای بهره‌گیری از تجارت پزشکان و استفاده از چشمه‌های آب گرم یا دریاچه‌های نمک، لجن یا ماساژ طبی از جلوه‌های قدیمی گردشگری سلامت بوده که در طول تاریخ جریان داشته است.

استاندار مازندران اظهار داشت: مسولیت مطالعات راهبردی جوانی جمعیت استان نیز به این دانشگاه سپرده شد تا با استفاده از ظرفیت های موجود گام‌های موثری در این خصوص برداشته شود.
وی در خصوص توسعه اجرای طرح های عمرانی نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل گفت : در دولت سیزدهم اتمام طرح های نیمه تمام این دانشگاه سرعت بیشتری گرفته است که با بهره برداری از آنها چتر خدماتدهی درمانی در استان ارتقا می یابد.
حسینی پور افزود: این دانشگاه با توجه به اینکه در حوزه شهرستان بابل قرار دارد اما با برخورداری از ظرفیت های بالا به تمام استان خدماتدهی انجام می دهد.
وی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خواست تا برنامه توسعه ۲۵ ساله آینده دانشگاه را تهیه کنند و گفت: پس از تصویب این برنامه و چشم انداز در شورای برنامه ریزی استان مجموعه براساس آن حرکت و برنامه ریزی کند.
۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در استان فعالیت می کنند که بیمارستان های مرحوم شفیع زاده، فاطمه الزهرا(س) بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، شهید یحیایی، شهید رجایی بابلسر و ۱۷ شهریور مرزی کلا بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل هستند.
آغاز فعالیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل به سال ۱۳۶۲ بر می گردد البته پیشتر فعالیت های درمانی و بهداشتی در این حوزه جغرافیایی به سال ۱۳۴۸ و در قالب آموزشگاه بهداشتی مربوط می شود.
دانشگاه بابل در زمان راه اندازی نخستین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شمال کشور به شمار می رفت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و مازندران به ترتیب در سال های ۱۳۶۸ و ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز کردند.
در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بابل جمعیت بیش از ۵۱۹ هزار نفری زیر پوشش هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha