دیپلماسی اقتصادی دولت در خدمت گردشگری سلامت مازندران
بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر

ساری - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از حضور روسای علوم پزشکی و نمایندگان سفارتخانه های حوزه پزشکی چند کشورر خارجی در این استان خبر داد و گفت :‌ این هیات ها امروز چهارشنبه در راستای دیپلماسی اقتصادی دولت برای رونق گردشگری سلامت در حال بازدید از امکانات و زیرساخت های حوزه گردشگری سلامت استان هستند.

سیمین بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :این هیات از کشورهای لیتوانی، ‌بحرین، بنگلادش، ‌لیبی و سیشل (کشور جزیره‌ای در خاور قاره آفریقا) هستند که در مدت ۲ روز حضورشان در مازندران از ظرفیت های موجود استان در حوزه گردشگری سلامت بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد :‌ بازدید از بیمارستان خاتم الانبیا بهشهر به عنوان یکی از مراکز تخصصی درمان ناباروری و چشم نخستین برنامه بازدید این هیات خارجی در مازندران است.

بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) بهشهر در سال ۱۳۹۸ به عنوان بزرگترین بیمارستان شرق مازندران به بهره برداری رسید این مرکز درمانی دارای ۱۷۰ تخت فعال برای جراحی داخلی در سه حوزه بستری، پاراکلینیکی و کلینیک های تخصصی خدماتدهی می کند و در سفر بیستم اسفند رئیس جمهور به مازندران ایجاد مرکز درمان ناباروری در این بیمارستان و بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال مصوب شد و سوم شهریور پارسال مرکز درمان ناباروری خاتم الانبیا بهشهر به بهره برداری رسید.

رئیس بیمارستان خاتم الانبیا درحاشیه بازدید هیات های خارجی از این بیمارستان اعلام کرد که سالانه بیش از هزار جراحی چشم در این بیمارستان انجام می‌شود.

دکتر آزاده نادری با اشاره به اینکه این مرکز درمانی در حوزه جراحی چشم نگاه ویژه‌ای به درمان دارد، ‌افزود : بخش وی آی پی ۱۲ تخت آماده بهره‌برداری از میهمان خارجی در این بیمارستان وجود دارد.

دیپلماسی اقتصادی دولت در خدمت گردشگری سلامت مازندران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران همچنین بازدید از بیمارستان فاطمه الزهرا (س) ‌واقع در ساری به عنوان دومین مقصد حضور هیات خارجی در استان اعلام کرد و گفت که این هیات خارجی از این بیمارستان تخصصی قلب بازدید می کنند.

رییس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) ‌ساری پیشتر از انجام سالانه بیش ازیک هزار و ۳۰۰ جراحی قلب باز در این مرکز درمانی خبر داد.

دکتر محمدعلی حسینیان رئیس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) ساری افزود: همچنین حدود ۶ هزار و ۶۰۰ مورد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در این مرکز انجام می شود و همچنین ۴۰۰ مورد خدمات الکتروفیزیولوژی در این بیمارستان در حال انجام است.

وی از حضور هیات خارجی در بیمارستان امام خمینی(ره) سای به عنوان دیگر مرکز درمانی که هیات خارجی از آن بازدید می کند نام برد و افزود:‌ این بیمارستان برخوردار از امکانات درمانی مجهز در زمینه درمان ناباروری و جراحی های مغز به عنوان مرکزی که زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری سلامت این بخش ها را دارد معرفی می شود.

بابایی هدف از حضور هیات خارجی را تبادل اطلاعات و معرفی توانمندی های استان مازندران در حوزه گردشگری سلامت برشمرد و افزود:‌ آشنایی با امکانات و تجهیزات بیمارستان های استان و توانمندی های بیمارستان های استان در این بخش ها و معرفی جاذبه های گردشگری و اقامتی استان و فراهم شدن زمینه همکاری و افزایش جذب گردشگران سلامت خارجی را پیگیری می کنیم.

بیمارستان امام خمینی ره شهر ساری در سال ۱۳۳۲ فعالیت خود را آغاز کرده و در بخش های مختلف خدمات درمانی به افراد ارائه می کند و جز بیمارستان شلوغ و پرتردد استان به شمار می رود.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران دیگر مجموعه بهداشتی و پزشکی استان است که این دانشگاه نیز اکنون ۲۶ بیمارستان دولتی، ۱۴ بیمارستان خصوصی به تعداد حدود پنج هزار تخت بیمارستانی، بیش از یک هزار خانه بهداشت و ۴۵۰ مرکز جامع شهری و روستایی بخشی از امکانات موجود را در اختیار دارد و بیشتر از دو میلیون نفر از جمعیت استان را زیر پوشش دارد.

گردشگری سلامت چیست که در تعریف جهانی درباره آن گفته شده که گردشگری سلامت یا health tourism که با عناوین "توریسم درمانی" و "توریسم سلامت" هم از آن یاد می‌شود، فرصتی بی‌نظیر برای کسب درآمدهای چشمگیر ارزی و توسعه اقتصادی است. بنا به گفته فعالان حوزه گردشگری سلامت، هر گردشگر سلامت دست کم سه برابر یک گردشگر عادی ارزآوری داشته و ۲ برابر آنها شغل ایجاد می‌کند.
گردشگری سلامت (Health tourism) که گاهی با نام گردشگری پزشکی (Medical tourism) نیز شناخته می‌شود، از قرن‌های گذشته در کشورهای مختلف وجود داشته، اما در سال‌های اخیر به عنوان یک صنعت پویا و جذاب، مورد توجه قرار گرفته است. سفر به سایر کشورها یا شهرها برای بهره‌گیری از تجارت پزشکان و استفاده از چشمه‌های آب گرم یا دریاچه‌های نمک، لجن یا ماساژ طبی از جلوه‌های قدیمی گردشگری سلامت بوده که در طول تاریخ جریان داشته است.

دیپلماسی اقتصادی دولت در خدمت گردشگری سلامت مازندران

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha