طنین الغوث الغوث از هامون تا مَکُران 

۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۴۲
کد خبر: 85080524
طنین الغوث الغوث از هامون تا مَکُران 

زاهدان- ایرنا- مردم مومن و خداجوی سیستان و بلوچستان در دومین شب از لیالی قدر همزمان با شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) در مساجد و تکایا به عبادت و راز و نیاز با پروردگار و سوگواری پرداختند و ندای الغوث الغوث آنان از هامون تا مَکُران طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا، امشب شب حاجات و درهای رحمت الهی برروی بندگان مخلص و با ایمان پروردگار گشوده است. مردم ولایتمدار شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان با نوای دلنشین دعای جوشن کبیر حال و هوای معنوی خاصی به این استان بخشیده‌اند.
گویا عاشورای دیگری به پا شده است، مردم سیاه پوش از آغازین ساعات بعد از اذان مغرب و پس از اقامه نماز مغرب و عشا و صرف افطاری دسته دسته با قرآن و مفاتیح در دست به سمت مساجد حرکت کردند.
تمامی مساجد امشب میزبان روزه داران عزادار امیر مومنان حضرت علی (ع) هستند و صوت دلنشین قرآن و دعا و نیایش فضای شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان را عطر آگین کرده است و مساجد و معابر این استان معنویت و دلدادگی مسلمانان به معبود خویش را به نمایش گذاشته‌اند.
عاشقان و شیفتگان مولای متقیان حضرت علی مرتضی (ع) در دومین شب قدر با حضور در مساجد و تکایای زاهدان به دعا و نیایش مشغولند و از هر سو ندای سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب اوج معنویت و اخلاص شان را به نمایش گذاشته است.
آیین محوری احیا شب قدر در مصلای قدس زاهدان با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مدیران و مسوولان و قشرهای مختلف مردم خداجو در حال برگزاری است.

مردم مومن و ولایتمدار سیستان و بلوچستان در دومین شب قدر همزمان با شب شهادت حضرت علی ابن ابیطالب(ع)در مساجد و حسینیه‌ها به عبادت و راز و نیاز با پروردگار و سوگواری پرداختند و صوت دلنشین قرآن فضای این استان را نورانی و عطر آگین کردقرائت دعای جوشن کبیر و مداحی و نوحه خوانی و سینه زنی از جمله برنامه های مراسم شب احیا در مصلای قدس و مساجد متعدد این شهر است.

قرآن خوانی، قرآن به سر گذاشتن، خواندن دعاهای جوشن کبیر، مجیر، افتتاح و دعاهای مستحبی و نمازهای قضا و نماز ۱۰۰رکعتی از آیین‌های این شب بود که مردم موحد و خدا جوی سیستان و بلوچستان به جا آوردند.

بار دیگر سراسر میهن اسلامی مان در سوک مولای متقیان یکپارچه سیاهپوش شده است و هزاران تن از خداجویان و عاشقان اهل بیت (ع)از چند روز قبل تاکنون در مساجد و تکایا با برگزاری مراسم احیا و آیین‌های ویژه شب‌های قدر، سرگرم عزاداری بوده و هستند.

مردم استان سیستان و بلوچستان نیز ماتم زده و غمگنانه، در عزای مولای متقیان، فاتح خیبر و تجسم عینی عدالت، در اندوهی عمیق فرورفته است. پرچم ها و پارچه نوشته های سیاه بر سردر خانه ها، مساجد و مغازه ها نمایشی حزین از عروج ملکوتی یکی از بزرگترین انسان های عالم را به تماشاگذاشته است.

باید در این روزها و شبها از خود گذشت و رو به سوی خدایی کرد که انس و جن را نیافرید "إِلَّا لِیَعْبُدُونِ" و فرمود: "و از شب قدر چه آگاهت کرد؛ شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است و در آن شب فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان برای هر کاری که مقرر شده است، فرود آیند".

این روز و شب ها، در کنار تفکر به قدر و منزلت هر فردی، یاد بنده ویژه خدا و نخستین شهید محراب حضرت علی بن ابیطالب (ع) نیز به ذهن نیز می‌رسد، همویی که در مراسم قرآن به سرگرفتن در این شبها ۱۰ مرتبه با گفتن «بِعَلِیٍّ»، او را در پیشگاه خدا شفیع خود قرار می‌دهیم.

طنین الغوث الغوث از هامون تا مَکُران 

برگزاری مراسم شب‌های قدر در بیش‌از ۲ هزار نقطه سیستان و بلوچستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری بیش‌از ۲ هزار مراسم ویژه شب‌های قدر با حضور پرشور مردم در شهرهای مختلف این استان خبر داد.

حجت الاسلام منصور باقربیک تبریزی اظهارداشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در بیش‌از ۲ هزار مسجد، هیئت های مذهبی، خانه های دین و زندگی، تکایا و حسینیه‌ها مراسم ویژه شب‌های قدر با حضور سخنرانان و مداحان بومی و دعوتی از استانهای دیگر کشور برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مراسم دسته روی ویژه روز شهادت حضرت علی (ع) نیز در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برنامه ریزی شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تعداد قابل توجهی نیز ایستگاه صلواتی مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند و در این سه شب به پذیرایی از عزاداران امام علی(ع) خواهند پرداخت.
وی در خصوص اقلام در نظر گرفته شده برای توزیع در بین هیات‌های خانگی و هیات های مذهبی و مساجد با قیمت مصوب گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته با جهاد کشاورزی، برنج، گوشت سفید و قرمز، شکر به میزان مورد نیاز تامین شده و هیات‌ها و مساجد می‌توانند برای دریافت حواله به ادرات تبلیغات اسلامی شهرستاهای محل زندگیشان مراجعه کنند.
حجت الاسلام باقر بیک از همه عموم مردم دعوت کرد تا در مراسم شب‌های قدر با شکوه بیشتری شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha