۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85078984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸ واحد مسکن محرومان در آستارا ساخته شد

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: ۶۸ واحد مسکونی برای قشرهای محروم و کم‌برخوردار از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در یک سال گذشته در این شهرستان ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز دوشنبه در بازدید از اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد بیان کرد: این واحدهای مسکونی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شد.

وی افزود: طرح‌های هادی روستایی در شهرستان آستارا تاکنون برای ۴۲ روستای واقع در بخش‌های مرکزی و لوندویل تهیه شده است که دستگاه‌های مسئول باید زمین‌های محدوده طرح‌های هادی را برای ساخت خانه‌های نیازمندان شناسایی کنند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه مقام معظم رهبری بنیاد مسکن را از برکات مستمر و صدقات جاری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی دانسته‌اند، اظهار کرد: این نهاد وظیفه ساماندهی ساخت و ساز در محدوده طرح‌های هادی را بر عهده دارد و دهیاری‌ها و سایر دستگاه‌های ناظر باید از ساخت واحدهای مسکونی خارج از محدوده مورد نظر جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: برخی روستاها خارج از طرح‌های هادی توسعه یافتند و قانون اجازه ارایه امکانات و زیرساخت در این‌گونه مناطق نمی‌دهد؛ زیرا ساخت و ساز در روستاها تنها در محدوده طرح‌های هادی مجاز است و واحدهای ساخته شده در خارج از محدوده مشمول خدمات دستگاه‌های اداری نمی‌شوند.

رضایی‌پور با اشاره به اینکه اعطای سندهای مالکیت نیز موجب قانونمندی معامله‌ها، جلوگیری از تخلف‌ها و رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی می‌شود، عنوان کرد: همچنین ۱۰۳ فقره سند برای زمین‌های روستایی و ۳۰ فقره سند برای زمین‌های شهری در یک سال گذشته از سوی بنیاد مسکن در شهرستان آستارا صادر شده است.

۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۵۸ با هدف دست‌گیری از مستضعفان جامعه و ساختن مسکن برای محرومان با فرمان امام راحل افتتاح شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا که با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر دارای ۲ بخش و ۶۲ روستا است، در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha