۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۳۴
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84308565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار آستارا: ساخت و ساز در روستاها تابع محدوده طرح هادی باشد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: ساخت و ساز در روستاها فقط در محدوده طرح‌های هادی قانونی است و واحدهای ساخته شده در خارج از طرح‌ها مشمول خدمات دستگاه‌های اداری نمی‌شوند.

به گزاش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح های هادی روستاها در فرمانداری آستارا افزود: بنیاد مسکن وظیفه ساماندهی ساخت و ساز در محدوده طرح های هادی را بر عهده دارد و دهیاری ها و دستگاه های ناظر از ساخت واحدهای مسکونی خارج از محدوده جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: مطابق گزارش بنیاد مسکن آستارا در سال گذشته ۴۸ مورد سند اراضی روستایی صادر شده و اعطای اسناد مالکیت، موجب قانونمندی معاملات، جلوگیری از تخلفات و رونق اقتصادی در مناطق شهری و روستایی می شود.

وی ادامه داد: طرح هادی برای ۴۲ روستای بخش مرکزی و لوندویل تهیه شده است و دستگاه های مسئول، اراضی محدوده طرح های هادی را برای ساخت خانه های نیازمندان شناسایی کنند.

فرماندار آستارا گفت: برخی روستاها خارج از طرح هادی توسعه یافته اند و قانون، در اینگونه مناطق برای توسعه امکانات و زیر ساخت ها اجازه نمی دهد.

وی تشکیل اتاق فکر برای شناسایی ایده های مطلوب، تعیین شیوه‌های اجرای آنها و شناسایی موانع و راهکارهای توسعه را در قالب کارگروه های مختلف و با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی خلاق خواستار شد.

به گفته صابر، اتاق های فکر می تواند برای تصمیم گیری در خصوص توسعه روستاها و شهرها مفید باشد و سازمان های مردم نهاد می توانند در این اتاق ها نقش اساسی ایفا کنند و اعضای اتاق باید صاحب فکر، ایده، طرح و برنامه باشند و دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح های اتاق فکر همکاری کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت ۲ بخش و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha