تحویل ۶۸ واحد مسکن محرومان در آستارا توسط بنیاد مسکن

آستارا - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا اعلام کرد: ۶۸ واحد مسکن محرومان طی سال ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در نقاط مختلف این شهرستان احداث و به واجدین شرایط واگذار شده است.

مهدی گرویان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته پرونده ۱۱۱ واحد مسکن جهت دریافت تسهیلات احداث مسکن با سود پنج درصد و با اعتبار کلی ۱۱۱ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی و یک میلیارد و یکصد میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیرات مسکن روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: در کنار نام نویسی برای نهضت ملی مسکن، ۱۵۰ پرونده املاک روستایی برای صدور سند مالکیت به اداره ثبت اسناد و املاک آستارا ارجاع و در نتیجه، ۸۵ فقره سند مالکیت صادر شده است.

وی انعقاد قرارداد نقشه برداری برای صدور سند شهر لوندویل و تهیه نقشه اولیه هزار قطعه ، تملک اراضی ملی تصرفی به وسعت ۲ هزار متر مربع ، اجرای طرح هادی روستای عنبران و آسفالت خیابان اصلی آن به وسعت ۱۳ هزار متر مربع از محل اعتبارات ملی و استانی ، اجرای طرح هادی روستای ویرمونی و پاسخ به بیش از پنج هزار استعلام و تعیین کاربری از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی را از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن آستارا در سال قبل اعلام کرد.

گرویان در تشریح کارها و اقدامات در حال اجرای بنیاد مسکن آستارا گفت: آسفالت و زیرسازی طرح هادی محله شونده کش کانرود با هفت میلیارد ریال اعتبار و آسفالت طرح هادی روستای کوته کومه با بیش از ۹ میلیارد ریال اعتبار در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار قرار دارند و بازنگری طرح های هادی روستاهای قره سو، چلوند، خسرو محله و سیره الیوه با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال در مرحله نقشه برداری است.

۲۱ تا ۳۱ فروردین ماه سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام راحل و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بخش های مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha