۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85070575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه آستارا: رژیم صهیونیستی در پی برهم زدن جغرافیای سیاسی منطقه است

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی که در این روزها از نظر سیاست داخلی دچار ضعف شدید شده است، با تحریک سران برخی کشورها سیاست برهم زدن جغرافیای سیاسی منطقه را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا بیان کرد: فعالیت‌های چند روز گذشته جمهوری آذربایجان در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران و سخنان تحریک‌آمیز سران و برخی چهره‌های سیاسی این کشور ناشی از تحریک رژیم اشغالگر قدس است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به علت ارتباط‌های ریشه‌دار فرهنگی-مذهبی بین مردم ۲ کشور و به احترام مردم شیعه و دوست‌دار اهل بیت (ع) آذربایجان، در مقابل این تحرکات صبر پیشه کرده است، وگرنه اگر بنا بر رویارویی باشد، پاسخ ایران قاطعانه خواهد بود.

امام‌جمعه آستارا اظهار کرد: دشمن اصلی ایران رژیم جعلی صهیونیستی است که چنان رو به زوال قرار دارد که از اداره امور داخلی خود ناتوان شده است و در این شرایط با تحریک برخی کشورها برای برهم زدن جغرافیای سیاسی منطقه تلاش می‌کند و در پی درگیر کردن جمهوری اسلامی در مرزهای شمال‌غربی است.

وی با تاکید بر حمایت از حرکت‌های انقلابی سربازان جهانی حضرت امام زمان (ع) از جمله در سرزمین‌های اشغالی اضافه کرد: چنان که اعتراض‌ چند روز گذشته صدها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی به ویژه در پایتخت رژیم اشغالگر قدس نشان می‌دهد، این رژیم جعلی در نهایت به دست خود جوانان مومن یهودی از بین خواهد رفت و بر اساس آیه دوم سوره مبارکه حشر، وعده الهی مبنی بر نابودی اسرائیل در حال تحقق است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با گرامی‌داشت مناسبت ۱۲ فروردین با عنوان روز جمهوری اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۷ الگوی جدیدی از حکومت سیاسی را به دنیا عرضه کرد و مردم عزیز ایران با رایی قاطع نظام جمهوری اسلامی را برگزیدند.

وی افزود: مردم ایران نیز بر همین اساس همه ساله با حضوری باشکوه در راهپیمایی‌ها در مناسبت‌هایی مانند ۲۲ بهمن و حضور گسترده در انتخابات مختلف آن رای "آری" خود به جمهوری اسلامی را تمدید می‌کنند.

امام‌جمعه آستارا در ادامه با توصیه به رعایت تقوا در ماه مبارک رمضان و بهره‌مندی از فرصت فضای معنوی ماه مهمانی خدا گفت: روزه‌داری به نوعی تمرین تسلط بر نفس و مهار هواهای نفسانی بوده و نتیجه این یک ماه روزه‌داری و ممارست بر کنترل هواهای نفسانی، حفظ روحیه تقوا پس از این ماه مبارک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha