۲۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84911946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه آستارا: اغتشاشات اخیر با برنامه‌ریزی دشمن ایجاد شد

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: اغتشاشات اخیر با برنامه‌ریزی دشمنان ایجاد شده و آگاهی، بصیرت و هوشیاری از سوی ملت شریف ایران اسلامی برای مقابله با آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه آستارا بیان کرد: دشمن با برنامه‌ریزی چندین ساله توطئه‌ای را شهریور امسال اجرا کرد که حمایت آمریکا و غرب از اغتشاشات گواه این قضیه است.

وی افزود: این اتفاقات به یکباره و خودجوش شکل نگرفته و دست دشمنان در آن آشکار و مشهود است؛ اما عده‌ای وجود دشمن را توهم می‌دانند، در حالی که بررسی‌ها و مطالعات حاکی از آن است که دشمنان انقلاب از ماه‌ها قبل نقشه این اغتشاشات را کشیده و زمینه آن را فراهم کرده بودند.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه اندیشکده‌ها با مطالعات و برنامه‌ریزی‌های دقیق نقش بسزایی در تولید نرم‌افزارهای فکری جهت صدور تفکرات یک کشور دارند، اظهار کرد: متاسفانه در کشور عده‌ای نسبت به وجود اندیشکده‌هایی مثل موسسه حضرت امام خمینی (ره) در قم معترض هستند و نمی‌دانند که صدور انقلاب از همین موسسه‌ها شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صدها اندیشکده در آمریکا علیه اسلام و مذاهب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به شدت فعالیت می‌کنند و یکی از همین اندیشکده‌ها تحت عنوان دفاع از دموکراسی برای اعتراضات مردمی در ایران برنامه‌ریزی کرد و از دولت بایدن برای این کار کمک خواست که در مدت کوتاهی با اشراف دقیق ما دست آنها رو شد و  رهبر معظم انقلاب نسبت به خطر وقوع آشوب‌ها هشدار داد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی همچنین تلاش آمریکا برای راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای در ایران و اعمال تحریم‌های حقوق بشری و خروج آمریکا از مذاکرات و سرمایه‌گذاری فراوان بر روی رسانه‌های جعلی فارسی زبان را از جمله اقدامات دشمن برای دخالت در اوضاع ایران دانست که به لطف خدا بی‌ثمر خواهد ماند.

وی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند، این آشوب‌ها اقدامات انفعالی دشمن بود که وقتی از هر طریقی برای شکست دادن نظام جمهوری اسلامی تلاش کردند و به در بسته خوردند، به ناچار رو به چنین اقدامات انفعالی آوردند و با استفاده از عوامل خود نظم و آرامش جامعه را برهم زدند.

امام‌جمعه آستارا در ادامه با تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) به بیان حدیثی از حضرت محمد (ص) در خصوص نقش ائمه اطهار (ع) در پیشبرد دین، به جایگاه امام صادق (ع) در حفظ و نشر علوم اسلامی اشاره کرد.

وی ضمن تبیین فضائل امام صادق (ع) در کلام دشمنان و مخالفان آن حضرت بیان کرد: وقتی دشمن به توانایی کسی اقرار و اعتراف کند، آن فضیلت صد چندان محسوب می‌شود و از این رو اقرار دشمنان و مخالفان نسبت به علم، فضل، تقوا و پرهیزگاری امام صادق (ع) نشانگر اوج کمال آن حضرت در زمان خود است.

آیین عمامه‌گذاری طلاب، مولودی‌خوانی و برگزاری اجتماع و راهپیمایی بانوان فاطمی با عنوان “زن، عفت، هویت ایرانی” در خیابان امام خمینی (ره) آستارا از دیگر بخش‌های آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز مرکز این شهرستان بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha