گفتمان دولت سیزدهم کارآمدی و افزایش رضایتمندی مردم است

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: گفتمان دولت سیزدهم کارآمدی، بهره‌وری بالا و افزایش رضایتمندی در بین اقشار مختلف مردم است و برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت‌ها به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز شنبه در همایش مشترک ائمه جمعه و فرمانداران که با عنوان رسالت اجتماعی، امنیت و فرهنگ در ساری برگزار شد، افزود: کارهای انجام شده در دولت مردمی سیزدهم باید متفاوت تر از گذشته باشد و تمام تلاش استاندار و معاونان وی نیز به رفع مشکلات مردم معطوف شده است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت تغییر است و راه و همدلی بین جریان‌ها و گروه‌های سیاسی همسو با دولت نیز باز است و اکنون همدلی استاندار مازندران با این گروه‌های سیاسی بی‌سابقه است، اظهارداشت: در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مازندران رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد و از مجموع ۵۸ بخشدار استان، ۴۵ بخشدار تغییر، هفت بخشدار در حال تغییر و احکام پنج بخشدار نیز به زودی صادر می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: از ۴۰ دستگاه فرهنگی در مازندران، مدیر ۳۵ دستگاه فرهنگی هستند؛ همچنین در تمام شهرستان‌ها نیز فرمانداران تغییر کردند و در حوزه سیاسی نیز با تشکیل قرارگاه بصیرتی با همکاری سپاه تلاش شد در جهت جهاد تبیین و افزایش بصیرت سیاسی مردم، اقداماتی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش امنیت، با تلاش و همدلی متولیان امر و شورای تامین با محوریت استاندار، به‌دنبال ایجاد امنیت پایدار در استان هستیم در حالی‌که دشمنان در تلاشند تا موضوعات فرهنگی را تبدیل به موضوعات امنیتی کنند باید در برابر این توطئه دشمنان هوشیار بود.

سلگی با بیان اینکه این استان به علت گردشگر پذیر بودن و ماهیت فرهنگی که دارد همواره مورد توجه دشمنان است، ادامه داد: امسال چهار برابر سال گذشته مواد محترقه در مازندران کشف و در حوزه دریا نیز در سال گذشته ۲۰ میلیاد تومان به ناجیان پرداخت شد که بی‌سابقه بود.

وی افزود: پارسال از سه میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر تا پایان تابستان، در مجموع ۱۰۵ نفر کشته و امسال نیز از ۶۸ میلیون مسافر تا پایان تابستان که ۹۷ میلیون نفر شب اقامت در مازندران ثبت شد در مجموع ۹۲ کشته داشتیم که روند کاهشی است.

گفتمان دولت سیزدهم کارآمدی و افزایش رضایتمندی در بین مردم است

بهره‌برداری از ۳۲۰۰ میلیارد تومان طرح تولیدی و اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران نیز گفت: در راستای تحقق شعار سال، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح‌های تولیدی و اقتصادی در این استان به بهره‌برداری رسید

حسین خیریانپور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ هزار و ۹۲۹ شغل جدید در سامانه "رصد"مازندران ثبت شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۱۰۸ درصد رشد داشته است، افزود: با همت و تلاش صورت گرفته نرخ بیکاری در استان از ۷.۷ درصد به ۵.۵ درصد کاهش یافت و پس از خراسان رضوی، مازندران بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در مقایسه با دیگر استان‌ها به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در مازندران از ۴۲.۸ درصد در ابتدای امسال، هم‌اینک به بیش‌از دو درصد افزایش یافته است، افزود: در حوزه توانمندسازی افراد نیز تاکنون دو هزار و ۸۱۰ نفر آموزش‌های مرتبط با حرفه آموزی و در راستای اجرای طرح مهارت آموزی سربازان منقضی خدمت نیز تاکنون ۶ هزار و ۲۵۹ نفر آموزش توانمندسازی را فرا گرفتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران بیان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان با تلاش های صورت گرفته از ۹۴ شرکت هم‌اینک به ۱۲۰ شرکت و تعداد محصولات تولیدی این شرکت‌ها نیز از ۵۹۵ محصول به ۶۶۰ کالا افزایش یافته است.

وی از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و شناسایی و احصای یک‌هزار و ۱۹۰ فرصت سرمایه گذاری در مازندران خبرداد و گفت: از ۱۹۲ واحد تملیکی در مازندران، تاکنون ۱۲۵ واحد صنعتی از تملک بانک‌ها خارج و ۹۱ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیز احیا شدند.

خیریانپور افزود: در حوزه اشتغال، ۵۹۱ طرح در مازندران شناسایی شد که بهزیستی و کمیته امداد از محل بند ب تبصره ۱۶ برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی عملکرد مطلوبی داشتند.

وی از پرداخت دو هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از ابتدای امسال تاکنون در مازندران خبر داد و بیان کرد: در بخش دام و طیور نیز تاکنون ۸۵۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و مازندران در این بخش رتبه سوم کشوری را در اختیار دارد.

گفتمان دولت سیزدهم کارآمدی و افزایش رضایتمندی در بین مردم است

۱۷ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به مازندران

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران نیز در سخنانی گفت: در سفر رئیس جمهور به این استان ۱۷ هزار و ۷۹۸ میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل ۱۷۶ طرح عمرانی مصوب شد که ۱۴۵ مصوبه به میزان ۸۳ درصد اجرا و یا در حال اجراست و بقیه نیز در مرحله پیگیری است.

امید محبی با بیان اینکه اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور برای سه سال پیش‌بینی شده که ۳۱ درصد آن به عنوان سهمیه سال اول از اعتبارات ملی محقق شد، هدف از اجرای کامل مصوبات سفر را در راستای محرومیت زدایی، تکمیل طرح های نیمه تمام، توسعه متوازن همراه با افزایش بهره وری و اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته دو هزار و ۱۶۴ طرح با ۱۱ هزار و ۷۱ میلیاد تومان در مازندران افتتاح و ۳۴۶ طرح نیز به ارزش حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی که در مجموع برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران گفت: میانگین سالانه تعداد طرح ها از سال ۹۵ تا ۱۴۰۱ در مجموع یک‌هزار و ۵۹۶ طرح بود اما در ۹ ماهه امسال ۲دو هزار و ۱۶۴ طرح در مازندران عملیاتی و اجرا شد.

گفتمان دولت سیزدهم کارآمدی و افزایش رضایتمندی در بین مردم است

تداوم نهضت خدمت رسانی در مازندران با همت دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه نهضت خدمات رسانی به مردم در دولت سیزدهم شتاب ملموسی یافته و موید این مطلب نیز اجرا و یا تکمیل طرح‌های مهم اقتصادی و صنعتی در این استان است، گفت: در بخش راه و جاده، عملیات روکش آسفالت در ۱۲۸ کیلومتر از محورهای ارتباطی، توزیع ۲۵ هزار تن قیر، اجرای عملیات درزگیری آسفالت در ۲۹۲ کیلومتر و خط کشی یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتراز راه‌های استان از جمله اقدمات مهم و موثر دولت سیزدهم در این استان است.

رضا علیخانی افزود: ساخت میدان یک‌هزار سنگر آمل با ۶ میلیارد تومان اعتبار، تعریض محور مرزن آباد به کلاردشت با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار، اجرای ۴۸ طرح در صنعت برق مازندران با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار، انعقاد و امضای تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم الانبیا برای احداث راه‌اندازی تصفیه خانه فاضلاب در پنج شهر و احداث تصفیه خانه فاضلاب فریدونکنا و اجرای طرح های آبرسانی در شهرهای نوشهرو چالوس با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله طرح های مهم و در دست اقدام در مازندران است.

وی پیشرفت کارخانه و نیروگاه زباله سوز از ۴۵ به ۹۲ درصد.، تکمیل ۹۹ درصدی زباله سوز نوشهر. افتتاح کارخانه کمپوست نور، پیگیری تکمیل اعتبار برای احداث کارخانه کمپوست در شهرهای قایم شهر، تنکابن و بابل را از دیگر طرح های مهم و در دست اقدام در مازندران عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha