۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۵۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85054043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس هیات سوارکاری خراسان شمالی معرفی شد

۲۰ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۵۰
کد خبر: 85054043
رییس هیات سوارکاری خراسان شمالی معرفی شد

بجنورد- ایرنا- «محمدتقی ولیان» با کسب حداکثر آرا در مجمع انتخابات هیات سوارکاری خراسان شمالی، به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید این هیات معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجمع انتخابات هیات سوارکاری خراسان شمالی روز شنبه با حضور رضا زندی، سرپرست فدراسیون سوارکاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان و ورزشکاران هیات سوارکاری استان برگزار شد.

محمدتقی ولیان تنها کاندیدای احراز پست ریاست هیات سوارکاری خراسان شمالی بود که در نهایت با ۱۴ رای از ۱۴ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید این هیات ورزشی برگزیده شد.

به گزارش ایرنا،«محمدتقی ولیان» دارای مدرک کارشناسی حقوق و از ورزشکاران رشته سوارکاری در استان است و اکنون به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان شمالی فعالیت می کند.

پیش از این نیز ولیان در حدود ۶ ماه سرپرستی هیات سوارکاری خراسان شمالی بر عهده داشت.

استان خراسان شمالی به عنوان یکی از اصلی ترین ذخیره گاه های ژنتیکی اسب اصیل ترکمـن در کشور شناخته شده اما این ظرفیت مهم برای توسعه پایدار این خطه مورد غفلت قرار گرفته است.

در استان خراسان شمالی سه هزار سر اسب وجود دارد که یکهزار و ۷۰۰ سر آن اسب اصیل ترکمن است.

اسب ترکمن دارای سه نژاد آخال تکه، یموت و چناران است و کارشناسان مرتبط با این حوزه بر این باورند که آخال تکه جزو زیباترین و قیمتی‌ترین اسب ترکمن بوده و محل زیست این گونه نیز بیشتر در ایران و ترکمنستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha